چرا طراحی responsive?

چرا طراحی responsive?

چرا طراحی responsive? 376 240 مینا صفری

چرا طراحی سایت responsive را باید در اولویت قرار دهید؟

به نظرتان مخاطبان برای دیدن فروشگاه آنلاین شما، از کدام دستگاه بیش‌تر استفاده می‌کنند؟ این روزها اکثر افراد با استفاده از گوشی هوشمند و تبلت در وب گشت‌زنی می‌کنند. با افزایش آمار تعداد استفاده‌کنندگان از گوشی‌های تلفن همراه، طراحی responsive اهمیت دوچندان پیدا می‌کند. با توجه به این آمار طراحی سایت باید همزمان برای دستگاه‌های مختلف مثل دسکتاپ، گوشی‌های هوشمند، تبلت، کنسول‌های بازی، مانیتورهای بزرگ و… بهینه شود.

 

مفهوم طراحی responsive

قبل از بحث پیرامون مزایای استفاده از طراحی فروشگاه اینترنتی responsive، بهتر است بدانیم طراحی responsive چیست؟ طراحی responsive به زبان ساده طراحی وبسایت است به طوری که طرح آن با توجه به نوع صفحه نمایش تغییر می‌کند تا محتوا در دسکتاپ، گوشی‌های موبایل، تبلت و سایر دستگاه‌ها به درستی نمایش داده شود. توسعه‌دهندگان هنگام طراحی سایت باید اطمینان حاصل کنند که تجربه کاربری یک وبسایت در تمام دستگاه‌ها، بدون درنظر گرفتن نوع صفحه نمایش آن‌ها سازگار است.

 

سئوی بهتر برای وبسایت کسب و کار شما

گوگل بر طراحی responsive به منظور تارگت کردن کاربران تلفن همراه تاکید دارد و ادعا می‌کند که وبسایت‌هایی که تجربه کاربری بهتری را با محتوای با کیفیت و تجربه کاربری منسجم در میان دستگاه‌های مختلف ارائه می‌دهند، در رتبه‌بندی نتایج جستجو اولویت خواهند یافت.

پس شما به عنوان صاحب فروشگاه اینترنتی حتما باید این توصیه را در اولویت دستور کار خود قرار دهید تا مشتریان به راحتی بتوانند فروشگاه اینترنتی شما را در وب پیدا کنند.

یکی دیگر از مزایای طراحی responsive، استفاده از یک URL واحد برای وبسایت کسب‌وکار شماست، زیرا دیگر نیازی به پشتیبانی از دو URL متفاوت مانند “www.Domain.com” و “m.Domain.com” وجود ندارد. وبسایت‌های جداگانه موبایل معمولا رتبه بهتری در جست‌وجوی گوگل دریافت نمی‌کنند، زیرا Googlebot نیاز به بارگیری چندباره سایت شما برای بازیابی محتوا دارد. اما اگر وبسایت شما از یک طراحی responsive پشتیبانی کند، باعث بهبود کارایی کراول‌ها شده که به طور غیرمستقیم کمک می‌کند تا محتوای بیش‌تری در گوگل ایندکس شوند.

 

طراحی responsive

تجربه کاربری بهتر = مشتری شادتر

طراحی responsive باعث یک تجربه کاربری بهتر می‌شود که باعث رشد سریع‌تر کسب‌وکار شما خواهد شد. اجازه بدهید خودمان را جای مشتری بگذاریم، فکر می‌کنید وقتی در حال مرور وبسایتتان است چه کاری انجام می‌دهد؟ ممکن است پاسخ ساده اما برای کاربر بسیار آزاردهنده باشد: اسکرول (پیمایش)، زوم، کشیدن و کوچک کردن تصاویر یا متن. طراحی responsive این مشکل را حل می‌کند و باعث می‌شود محتوای وب سایتتان به طور خودکار با توجه به اندازه صفحه نمایش تنظیم شود که باعث راحت‌تر بودن کاربر هنگام مرور وب سایت شماست.

در دنیای کسب‌وکار امروز، اگر یک مشتری به وب سایت شما وارد شود و قادر به پیدا کردن محصول مورد نظر نباشد، به احتمال زیاد سایت شما را ترک خواهد کرد و به سایت همسایه و رقیب شما سر می‌زند، اما اگر تجربه خریدی مثبت در وب سایتتان برای او رقم بخورد، احتمال آن زیاد است که برای خرید محصول یا خدمت به سایت شما برگردد.

می‌خوای یه فروشگاه به وسعت اینترنت داشته باشی؟

ما حرفه‌ای‌ترین فروشگاه آنلاین رو برات طراحی می‌کنیم.

حقایق جالب

  • ۷۵ درصد از آمریکایی ها اقرار می‌کنند که تلفن خود را به حمام می‌برند. (NopCommerce)
  • ۴۰ درصد از مشتریان قبل از خرید از طریق سه کانال مختلف و یا حتی بیش‌تر، مشورت می‌کنند. (NopCommerce)
  • ۴ نفر از ۵ نفر مشتریان از گوشی‌های هوشمند برای خرید استفاده می‌کنند. (NopCommerce)
  • ۷۰ درصد از جستجوهای تلفن همراه در طول یک ساعت، به یک فعالیت آنلاین منجر می‌شود. (ConvinceandConvert)
  • تا ۷۰ درصد ترافیک وب بر روی یک دستگاه تلفن همراه اتفاق می‌افتد. (CIODive، ۲۰۱۸)
  • ۵۱ درصد از مشتریان از دستگاه‌های تلفن همراه برای کشف برندهای جدید و محصولات استفاده می‌کنند. (BrightEdge، ۲۰۱۷)
  • ۶۹ درصد از کاربران گوشی‌های هوشمند نیز می‌گویند احتمال بیشتری دارد که از سایت‌هایی که با طراحی responsive خوب خود به راحتی به نگرانی‌ها و سوالات در ذهنشان پاسخ می‌دهند، خرید کنند (BrightEdge، ۲۰۱۷)
  • تعداد کسانی که موبایل دارند از تعداد کسانی که مسواک دارند بیش‌تر است. (انجمن فناوری مصرف کننده، ۲۰۱۵)
  • ۸۹ درصد از افراد احتمالا یک برند را پس از تجربه آن در موبایل توصیه می‌کنند. (Google، ۲۰۱۷)
  • ۴۶ درصد از افراد از یک برند دوباره خرید نخواهند کرد اگر تجربه کاربری با موبایل خوبی نداشته باشند. (Google، ۲۰۱۷)
  • ۵۷٪ از کاربران کسب‌وکاری که طراحی responsive موبایل آن ضعیف است را را به کسی توصیه نمی‌کنند. (socPub)
  • کاربران موبایل در مقایسه با سال گذشته با احتمال ۵۰ درصد بیش‌تر انتظار می‌رود که بلافاصله خرید کنند. (Google، ۲۰۱۷)

 

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.