گوگل سندباکس چیست و چه تأثیری بر سئوی سایت دارد؟

گوگل سندباکس

گوگل سندباکس چیست و چه تأثیری بر سئوی سایت دارد؟

گوگل سندباکس چیست و چه تأثیری بر سئوی سایت دارد؟ 1350 500 مجید رجبی

گوگل سندباکس ( google sandbox )، یک الگوریتم بسیار پیچیده در جستجوی گوگل است که شامل سیگنال های رتبه بندی مختلفی می شود. درحالی که الگوریتم های گوگل مانند یک راز، پنهان نگه داشته می شوند، اکثر متخصصان سئو، متفق القول بر این باورند که «عمر دامنه سایت» نقش بسیار مؤثری در رتبه دهی سایت ها دارد. از نظر گوگل، بهترین سایتی که نتایج مورد نظر کاربر نهایی را تامین می کند، شایسته بالاترین رتبه است. از این رو، داشتن اعتماد به یک سایت، اهمیت بسیار زیادی دارد. البته گوگل به سایت های جدید و تازه کار زیاد اعتماد نمی کند بلکه این اعتماد به مرور زمان ایجاد می شود.

تئوری گوگل سندباکس

تئوری گوگل سندباکس

تئوری « سند باکس گوگل » ( google sandbox ) به این معنا است که قبل از اینکه سایت ها بخواهند جایگاه خوبی در نتایج جست و جوی گوگل به دست آورند، گوگل آن ها را داخل یک جعبه شنی یا همان « سندباکس » (Sandbox) قرار می دهد. این روشی است که گوگل از طریق آن به قانونی بودن سایت و مناسب بودن کیفیت آن پی می برد، مطمئن می شود که این سایت یک شبه طراحی نشده و دارای اهداف منفی یا غیرقانونی نیست. تئوری Sandbox گوگل به تشریح این موضوع می پردازد که چرا دامین های تازه ثبت شده یا دامین هایی که به تازگی مالکیت آن ها منتقل شده است، صرف نظر از سئو و بهینه سازی خوب یا بدی که دارند، در نتایج جستجوی گوگل جایگاه ضعیفی دارند و نمی توانند در نتایج گوگل خوب نمایان شوند.

سایت ها قبل از هر چیز باید ثابت کنند که ارزش به دست آوردن رتبه را دارند؛ پروسه ای که به گذر زمان نیاز دارد. برای اینکه یک سایت در طول زمان بتواند اعتماد لازم را به دست آورد، باید به طور منظم مطالب مفید و ارزشمندی تولید کند که ارزش inbound link و فعالیت در شبکه های اجتماعی (اشتراک گذاری ، دریافت لایک ، درج نظر و غیره) را داشته باشند. سایت ها با گذشت زمان و افزایش عمر خود، این شانس را دارند که از سندباکس گوگل خارج شوند و جایگاه و رتبه خود شان را در نتایج جستجوی گوگل به دست آورند.

 

چرا گوگل سایتم رو در صفحه اول نشون نمی‌ده؟

بهینه سازی و سئو رو برای سایتت شروع کن

 

اثر سندباکس گوگل، تنها یک تئوری است که توسط متخصصان سئو و در طول سال ها ایجاد شده است. گوگل هنوز سند باکس را تأیید نکرده و حتی به صورت رسمی هم تعریف مشخصی از اثر سندباکس نداشته است. با این حال، از آنجایی که سایت های جدید بعد از گذشت یک مدت زمان خاص، در SERP قرار گرفته و  در نتایج گوگل جایگاه بالایی کسب می کنند، این تئوری مورد قبول وب مستران قرار گرفته است.

هدف گوگل سندباکس چیست؟

با اینکه قرار گرفتن سایت شما در سندباکس گوگل می تواند برایتان خسته کننده و آزار دهنده باشد اما سندباکس یک تئوری از پیش تعیین شده است که هدف واضح و مشخصی را دنبال می کند. در واقع گوگل به دنبال این است که سایت های اسپم نتوانند در یک زمان کوتاه به صدر نتایج گوگل راه پیدا کنند. در غیر این صورت اسپمرها می توانستند با خرید دامنه های زیاد و با استفاده از بلک سئو (سئوی غیر قانونی)، سایت خود را در بالای نتایج جستجو قرار دهند. همچنین ممکن بود وبمسترها هم سایتی را که به یک رویداد خاص مربوط است، به سرعت در صدر نتایج جست و جوی گوگل قرار دهند و با گذشت آن رویداد، در حالی که سایت بالا آمده دیگر متعلق به رویداد گذشته نبود، هنوز در صدر نتایج گوگل قرار داشت. در واقع یک سایت بدون هیچ کاربرد و هدف خاصی در صدر نتایج گوگل قرار می گرفت.

تئوری سندباکس تهدیدی برای سایت های تازه کار به حساب نمی آید، اما اگر نگران سایت جدیدتان هستید یا در این مورد ابهامی برای شما وجود دارد، می توانید سؤالات خود را به صورت رایگان از مشاورین ما بپرسید. یادتان باشد که همیشه و در هر زمینه ای، به جای اشتباه کردن می توانید فوت و فن کار را از متخصص آن حرفه بپرسید.

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا
۱ دیدگاه

Subscribe for free resources and news updates.