۱۲ نمونه فروشگاه اینترنتی فوق العاده

۱۲ نمونه فروشگاه اینترنتی فوق العاده

۱۲ نمونه فروشگاه اینترنتی فوق العاده 970 545 کیوان کریمی‌پور

طراحی فروشگاه اینترنتی مناسب امر بسیار مهمی است که تاثیر مستقیمی روی میزان فروش فروشگاه خواهد داشت. امروزه با گسترش نرم‌افزارهای طراحی سایت، راه‌اندازی فروشگاه آنلاین برای کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ آسان‌تر از هر زمان دیگر شده‌است؛ اما رعایت نکات

در ادامه با ۱۲ سایت چشم‌نواز که دارای نکاتی الهام‌بخش در طراحی هستند، آشنا می‌شویم:

۱. Not Another Bill

ایده پشت بازسازی این وب‌سایت تغییر کاربری آن از سایتی که فقط هدیه معرفی می‌کند به یک فروشگاه اینترنتی کامل برای خرید هدیه بوده است که با شاپی‌فای طراحی شده است.

طراحی مینیمال سایت رویکردی فراتر از آنچه به نظر می‌رسد را دنبال می‌کند: استودیو روتیت Rotate°‌، آژانس مستقر در لندن که طراحی و توسعه این سایت را بر عهده داشته است این چنین توضیح می‌دهد که رابط کاربری لخت و خالی این سایت به محصولات اجازه درخشیدن می‌دهد.

استفاده از عکس‌های مدرن برای ارائه محصولات در این سایت بسیار متناسب با فضای خلاقانه یک مجله لایف‌استایل است. عکس‌هایی که بهترین نمایش خود را در حالت تمام صفحه دارند.

نکته: فیلتر زبان طبیعی، یافتن هدیه یا کالای مورد نظر را برای مشتری آسان‌تر می‌کند.

 

۲. The Parfait Stand

این سایت فانتزی که متعلق به یک پارفیت فروشی کوچک در اطراف توکیو است، در نگاه اول بسیار ساده به نظر می‌آید؛ اما با بررسی دقیق‌تر، طراحی فریبنده و پیچیده یک-صفحه‌ای آن که با حرکات ظریف، طراحی خشک سایت را جذاب و هیجان‌انگیز می‌کند، مشخص می‌شود.

ویدئوهای تکرار شونده که به شکل دایره کراپ شده‌اند و مراحل ساخت یک دسر شکلاتی لاکچری را نشان می‌دهند، هوشمندانه به کار گرفته شده‌اند. عکس‌های بسیار شیک از رستوران و غذاها به همراه تصاویر متحرک لایه‌ لایه با زمان‌بندی نامنظم، تجربه مخاطب را کامل می‌کند.

نکته: دکمه‌ای که آزادانه اطراف پارفیت می‌چرخد، مشتری را به صفحه نمایش جزئیات دقیق دسر هدایت می‌کند.

 

۳. Simply Chocolate

«شکلات ساده» یک کمپانی شکلات سازی در کپنهاگ دانمارک است. طراحی سایت پر جنب‌وجوش این فروشگاه اینترنتی به محصولات فرصت درخشیدن می‌دهد. استفاده از تکنیک پارالکس باعث شده تا با اسکرول کردن صفحه به پایین اینطور به نظر رسد که بسته شکلات باز می‌شود.

در همین حال محتویات شکلات، مثلا نارگیل و بادام، به آرامی در پس زمینه حرکت می‌کنند. این تکنیک‌ها در ذهن مخاطب تاثیرگذارند زیرا در هر لحظه اطلاعات کمی نمایش داده می‌شوند.

نکته: استفاده از تکنیک پارالکس محصولات را در مرکز توجه قرار می‌دهد.

 

۴. Kvell

طراحی فروشگاه اینترنتی این برند کانادایی بسیار زیباست. در صفحه اول هر دسته را که شامل محصولات مشابه است، می‌توان به صورت افقی اسکرول و بررسی کرد.

همچنین مشتریان می‌توانند با وارد شدن به هر دسته و اسکرول عمودی به بررسی محصولات آن دسته با جزئیات بیشتر بپردازند. رنگ‌های براق، تایپوگرافی درشت و تصاویر متعادل از محصولات که در سراسر طراحی سایت در نظر گرفته شده‌است، سیاحت در این مجموعه را لذت‌بخش می‌کند.

نکته: رویکرد هنری در طراحی فروشگاه اینترنتی، به صورت جذاب و مداوم در سراسر سایت حفظ شده‌است.

 

۵. Drybar

تم رنگی جذاب به همراه تصاویر متحرک به این سایت سبک و شخصیت داده‌است. قرار دادن موس روی آیکن سشوار منجر به تعلیق آن می‌شود؛ با قرار دادن نشانگر موس روی هر کدام از آیکن‌های منوی اصلی انیمیشن کوچکی اجرا می‌شود که بازخورد مناسبی از عملکرد آن آیکن می‌دهد.

ظرایفی اینچنینی سایت را جذاب کرده و گشت و گذار در آن را از خسته‌کنندگی نجات می‌دهد.

نکته: اضافه شدن رنگ و حرکت ظریف آیکن‌ها با اشاره موس، بازخورد مناسبی به مشتری می‌دهد و سایت را جذاب می‌کند.

 

۶. Nordstrom

در طراحی فروشگاه اینترنتی با دامنه گسترده از محصولات متنوع ـ از لباس تا لوازم منزل ـ چالش مهم این است که مشتری به راحتی بتواند آنچه را که می‌خواهد، پیدا کند.

در این وب‌سایت بعد انتخاب یک دسته کلی از محصولات، امکان انتخاب فیلترهای مختلف برای رسیدن به محصول هدف فراهم است. چنین خصیصه‌ای برای لذت بردن از خرید بسیار ضروری است.

نکته: این فروشگاه در گزینه‌های که برای فیلتر کردن محصولات به مشتری می‌دهد، پیشرو است.

 

۷. Northernism

این سایت با قرار دادن تصاویر و نوشته‌ها در شبکه‌ای منظم و به شکلی غیر معمول، از الگوهای ثابت طراحی فروشگاه اینترنتی فاصله یافته و چهره‌ای تازه به خود گرفته است.

در صفحات این وب‌سایت فضاهای سفید بسیار و تصاویر کمی به چشم می‌خورد که همین امر این فروشگاه را از اکثر سایت‌ها خلوت‌تر نشان می‌دهد.

نکته: با استفاده از تصاویر صحیح می‌توان محصولات را لوکس نشان داد.

 

می‌خوای یه فروشگاه به وسعت اینترنت داشته باشی؟

ما حرفه‌ای‌ترین فروشگاه آنلاین رو برات طراحی می‌کنیم.

 

۸. The Practical Man

قالب خشک، نوشته‌های درشت و رنگ‌بندی قوی عواملی هستند که به این فروشگاه لوازم ورزشی مردانه، سبکی متمایز و به یادماندنی می‌دهند.

بر خلاف بیشتر فروشگاه‌های اینترنتی که یک زیبایی‌شناسی غیرمعمول به صفحه اصلی محدود می‌شود، سبک متمایز این سایت در همه صفحات لحاظ شده‌است؛ به طوری که حتی اطلاعات مربوط به هر محصول (قیمت، رنگ، اندازه و …) در جدولی منظم مانند صفحه اول نمایش داده می‌شوند.

نکته: منوهای بزرگ و پر رزق‌وبرق برای گشت و گذار در سایت آسان هستند و استفاده از آن را رضایت‌بخش می‌کنند.

 

۹. PRESS

برای کسانی که عاشق کتاب‌فروشی‌ها هستند اما همیشه فرصت قدم زدن در خیابان و لذت بردن از کتاب‌فروشی‌های واقعی را ندارند، سایت پرس طعم خشت و ملات دارد!

فروشگاه اینترنتی «کتاب‌ها و چیزها» با استفاده زیبا از تصاویر مناسب، فضای یک کتاب‌فروشی آرام را بازسازی کرده است.

نکته: تصاویر بزرگ از محصول حس کتاب را به مشتری منتقل می‌کند.

 

۱۰. A Book Apart

در حالی که بیشتر فروشگاه‌‌های اینترنتی به عکس‌های زیبا و بزرگ برای فروش محصولاتشان وابسته هستند، این فروشگاه از کاورهای بلوک رنگی برای نمایش هر چه واضح‌تر سری کتاب‌های طراحی وب استفاده می‌کند.

این اقدام موثر است، به خصوص زمانی‌که همه مجموعه کتاب‌ها به صورت پکیج قابل خریداری هستند.

نکته: کاورهای رنگارنگ از کتاب‌ها به سادگی بیشتر کمک می‌کند.

 

۱۱. Ada Blackjack

طراحی فروشگاه اینترنتی این برند که تولیدکننده محصولات چرمی دست‌ساز است، متناسب با محصول است و حالتی سنتی دارد. این وب‌سایت پیشرو در استفاده از تصاویر بزرگ، ساده و تمیز است که همانقدر که به محصول تاکید دارند به آن اجازه درخشیدن هم می‌دهند.

این انتخاب هوشمندانه طراحان بوده است که در صفحه نمایش جزئیات محصول به جای استفاده از پاپ‌آپ‌های سنتی از تصویر کامل و بزرگ محصول استفاده شود.

نکته: محصولات با کیفیت،‌ در تصاویر ساده خودنمایی می‌کنند.

 

۱۲. Bellroy

به صفحه اول وارد شوید تا با طرحی ساده از شما استقبال شود. در بررسی دقیق‌تر با صفحات زیادی روبه‌رو می‌شوید که هرکدام به سبکی مختلف و مرتبط با محصول طراحی شده‌اند. وجود ویدئوهای سرگرم کننده در این فروشگاه اینترنتی مثال خوبی از قابلیت‌های شاپی‌فای در ارائه محصولات آنلاین را نمایش می‌دهد.

تبلیغ «کیف پول لاغر» به خوبی هدفی که این برند دنبال می‌کند را نشان می‌دهد و به عکس‌های بیشتر از محصولات لینک می‌شود.

نکته: به کار گیری ویدئوهای جذاب و راهنمای تعاملی نقطه قوت این سایت است.

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

 

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.