مقایسه nopCommerce و WooCommerce

مقایسه nopCommerce و WooCommerce

مقایسه nopCommerce و WooCommerce 1350 500 رضا خیاط

این روزها، همه چیز در تجارت الکترونیک به بهره‌وری ختم می‌شود؛ کارایی، به درد بخور بودن و راحتی استفاده می‌تواند در برخی موارد به اندازه سرویس دهی و قیمت های یک فروشگاه آنلاین موثر باشد. سوال آیا خرید آنلاین انجام دهم یا نه  تقریبا به این سوال بدل شده که: از این فروشگاه خرید کنم یا از فروشگاه دیگری که طراحی جذاب با دکمه ی سبد خرید بزرگ داشت؟ بنابراین انتخاب یک پلتفرم فروشگاهی آنلاین یکی از مهمترین تصمیماتی است که یک صاحب کسب و کار می‌گیرد تا از کسب و کار محلی خود به سوی تجارت الکترونیک گام بردارد.

در این مطلب تصمیم داریم به بررسی نسبتا دقیق دو تا از معروف و محبوب ترین پلتفرم های فروش آنلاین بپردازیم و ناپ کامرس و ووکامرس را با هم مقایسه کنیم.

 

بررسی اجمالی

ابتدا با یک خلاصه در مورد این دو پلتفرم شروع می‌کنیم. nopcommerce  یک پلتفرم بر پایه ASP.net است که از دیتا بیس قدرتمند MSSQL استفاده می‌کند. و woocommerce  که محبوب ترین پلاگین فروشگاهی وردپرس است که به زبان PHP نوشته شده. هر دو آنها اوپن سورس هستند.

 

راه اندازی فروشگاه

ناپ کامرس یک پلتفرم بسیار قوی است که به علت قابلیت ها و ویژگی های زیادی که دارد ممکن است در ابتدای امر کار کردن با آن کمی سخت به نظر برسد و نیاز به مطالعه دستور العمل ها و یا آموزش داشته باشد. اما بدون شک در میان برنامه نویسان از محبوبیت خاصی برخوردار است. در سمت دیگر ووکامرس در ابتدای امر برای ورود اطلاعات کمی کاربر پسند تر است و این به این دلیل است که بسیاری ویژگی هایی که در ناپ کامرس ممکن است نیاز به تنظیم کردن داشته باشند در این پلتفرم یا وجود ندارند و یا در ساده ترین حالت خود موجود هستند. اما در صورتی که کار کردن با وردپرس را به خوبی بلد باشید کار با ووکامرس برای شما حتی راحت‌تر هم خواهد شد.

 

ویژگی ها

ناپ کامرس دامنه وسیعی از ویژگی ها را برای هرچه راحت تر کردن تجارت الکترونیک ارائه می‌دهد. ویژگی هایی همچون ویرایش و بالاگذاری محصولات به صورت عمده از طریق XML، ویژگی های محصول، ویژگی های قابل ویرایش برای مشتری و غیره از این دسته اند. همچنین قابلیت های قدرتمندی در زمینه بازاریابی همچون فروش محصولات سایر فروشنده ها، سیستم چند فروشگاهی و چند فروشنده ای، قابلیت خرید به عنوان میهمان، لیست علاقه‌مندی‌ها، کمپین های آنلاین و … در ناپ کامرس موجود است. علاوه بر آن اتصال به درگاه های مختلف بانگی و سایر سیستم های حمل و نقلی در کنار انواع روش های مختلف پرداخت مانند تحویل در محل، چک، خرید اعتباری و … از امکاناتی است که توسط این سیستم فراهم شده است.

ووکامرس در بحث ویژگی ها به اندازه ی رقیبش کامل نیست، اما با این اوصاف عملا امکاناتی که شما برای راه اندازی یک فروشگاه کوچک را دارید بدون نیاز به تنظیمات پیچیده و چیزهای غیر ضروری  که ممکن است شما را گیج کنند فراهم می‌کند. یک ابزار گزارش دهی خوب برای پیگیری فرایند ها و سیستم کنترل موجودی ساده برای شما فراهم میکند. همچنین ابزارهای بهبود دهنده سئو در این پلاگین به صورت پیشفرض وجود دارند که در فروش محصولات فیزیکی و دیجیتال می توانند به شما کمک کنند.

 

قالب ها

بر خلاف موارد بالا در این زمینه ناپ کامرس از ووکامرس ضعیف تر است، قالب های از پیش آماده شده چندانی برای ناپ کامرس وجود ندارد. هرچند همان تعداد قالب های موجود اکثرا بالاترین کیفیت از نظر ظاهر و بهینه سازی را دارند و علاوه بر آن قابلیت سفارشی سازی بالایی دارند که می تواند تقریبا سلیقه مشتریان اکثر کسب و کارهای آنلاین را پوشش دهد.

ووکامرس قالبهای از پیش آماده شده فراوانی دارد. که می تواند اغلب سلایق را پوشش دهد. همچنین دامنه فزاینده ی مشتاقان برای ساخت قالب های جدید برای این سیستم روز به روز در حال گسترش است. نکته قابل توجه این است که اگی می خواهید از قالب‌های از پیش آماده برای ووکامرس استفاده کنید سعی کنید پلاگین های سازگار با آنقالب را پیدا کنید و از آنها استفاده کنید زیرا که امکان عدم کارکرد همزمان دو پلاگین در وردپرس زیاد است.

 

می‌خوای یه فروشگاه به وسعت اینترنت داشته باشی؟

ما حرفه‌ای‌ترین فروشگاه آنلاین رو برات طراحی می‌کنیم.

 

نظر نهایی در مورد مقایسه ناپ کامرس و ووکامرس

با توجه به توضیحات بالا ناپ کامرس یک سیستم با ویژگی های بیشتر و پیچیده تر است که به عنوان یک وبسایت مستقل فروشگاهی می‌تواند به فروشگاه‌های آنلاین در مقیاس متوسط به بالا کمک کند. از آنجایی که این سیستم ویژگی های زیادی دارد طبعا کار کردن با آن و راه اندازی اولیه آن نیز نیاز به کمک متخصصان و برنامه نویسان دارد اما می‌توانید مطمئن باشید که در فروشگاه های بزرگ و با محصولات و مشتریان زیاد کماکان کیفیت و سرعت اولیه خود را حفظ کرده و قابل اعتماد است؛ و هرچند باید زمان زیادی صرف کنید که در کارکردن با آن به یک حرفه ای تبدیل شوید ولی از بهترین گزینه ها برای فروشگاه های متوسط تا بسیار بزرگ است.

ووکامرس یک پلاگین فروشگاهی است که بر روی ورد پرس نصب می شود پس در صورتی که یک وبسایت وردپرسی دارید و می خواهید در کنار آن یک فروشگاه کوچک آنلاین نیز داشته باشید که در حد نیاز های یک بیزینس کوچک به سرعت راه اندازی شود و قابل مدیریت باشد، ووکامرس را نصب کنید و شروع به ساختن فروشگاه آنلاین خود کنید.

 

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.