طراحی هویت سازمانی گروه صنعتی بافوم

طراحی هویت سازمانی گروه صنعتی بافوم

BAAFOAM
  • استراتژی: برای پروژه برندینگ بافوم، ریشه‌ای تر شروع کردیم و همه چیز از استراتژی آغاز شد.

برای طراحی استراتژی بافوم، با کمک جلسات متعدد با حضور تیم استراتژی لابراتوار رسانه و مدیران مجموعه بافوم و همچنین جلسات طوفان فکری داخلی لابراتوار رسانه، چهار تحلیل کلی و مرجع استراتژی شامل تحلیل PESTEL، تحلیل ۵ نیروی رقابتی پورتر، تحلیل منابع و قابلیت ها و تحلیل SWOT انجام شد.

با انجام این تحلیل‌ها، سندی تدوین کردیم که دقیقا جایگاه بافوم در صنعت را تحلیل می‌کند و عوامل تاثیرگذار روی آن به دقت بررسی و تحلیل حساسیت می‌شوند. این سند استراتژی نقشه راهی شد برای مسیر آینده برند بافوم، فرمولی برای موفقیت.

  • هویت برند: در ادامه این فرمول موفقیت، پروژه برندینگ را ادامه دادیم و جایگاه برند، شخصیت برند، کهن
  • الگو و لحن برند را تعریف کردیم. حال همه چیز آماده بود تا هویت بصری برند تعریف شده خلق شود.
  • هویت بصری: از آنجا که پروژه برندینگ بافوم، یک پروژه ۰ تا ۱۰۰ محسوب می‌شد، دست ما برای طراحی باز بود. این شد که ذهن خود را رها کردیم و یک لوگوی بسیار خلاقانه و کاملا مبتنی بر استراتژی کلان بافوم، خلق کردیم. لوگویی که سال‌های سال خواهد ماند و ما به صورت مداوم، پیگیر رشد و بلوغ این فرزند خود خواهیم بود.
    • داستان لوگو:

    فوم یک محصول میانی صنعت محسوب می‌شود و در صنایع و تولیدی‌های زیادی کاربرد دارد، از طرفی می‌تواند محصول جایگزین مواد بسیاری مانند یونولیت، کارتون، اسفنج و … باشد. تحلیل پورتر به ما نشان داد که این ویژگی، یک مزیت رقابتی ویژه برای صنعت فوم ایجاد می‌کند. بنابراین یک استراتژی مهم که مدنظر قرار گرفت این بود که بافوم به عنوان برندی ظاهر شود که کاربردهای گوناگون فوم در صنایع مختلف را آموزش می‌دهد و فوم را به عنوان یک گزینه در  همه صنایع معرفی می‌کند.

  • بنابراین بافوم بر این شد تا پرچم‌دار شعار “بی‌نهایت کاربرد با فوم” باشد.این استراتژی بافوم را از رقابت مستقیم با رقبا دور می‌کند و همچنین کل بازار فوم را گسترش می‌دهد.
  • برندبوک:

برند بافوم را خلق کردیم، حال باید قوانینی وضع می‌کردیم که این نهال نوپا بدون انحراف، به مسیر رشد خود ادامه دهد و همان بماند که قرار بود باشد.

فونت‌ها تعیین شدند، رنگ‌ها و ترکیبات استفاده از آن‌ها را مشخص شد و برای تمامی طراحی‌های بصری باید و نبایدهایی جهان شمول تدوین شد. باید و نبایدهایی که وظیفه دارند برند بافوم را سال‌های سال، یکپارچه و مستحکم حفظ کنند.

  • طراحی المان‌های سازمانی:

خلاصه بگوییم، هر آنچه بافوم احتیاج داشت را بر مبنی برندبوک طراحی کردیم.

تمپلیت صفحات اینستاگرام، صفحه اول سایت، لباس کارکنان، سربرگ، تقدیرنامه، گواهینامه، پاکت نامه، بیزینس کارت، کاغذ کادو، ساک دستی، مهر، امضای ایمیل و …

حال دیگر مطمئنیم که هرجا که بافوم دیده شود، یکسان و یکپارچه دیده می‌شود.

  • عکاسی:

وجهه بصری بافوم به طور کامل عوض شده بود، بنابراین عکس محصولات نیز به طبع آن باید باکیفیت‌تر می‌شد تا همخوانی لازم با یک طرح زیبا را داشته باشد. برخلاف آنچه تصور می‌شد، عکسبرداری از محصولات فومی کاری سخت و پیچیده بود، نشان دادن طرح‌های روی محصولات بسیار مهم بود، ابعاد و شکل‌های محصولات کاملا متفاوت بود و مسائلی را برای نور و دیگر تمهیدات ایجاد می‌کرد، بنابراین تصمیم گرفتیم زمان بیش‌تری صرف این بخش کنیم ولی از کیفیت خروجی اطمینان داشته باشیم.

  • بنابراین بافوم بر این شد تا پرچم‌دار شعار “بی‌نهایت کاربرد با فوم” باشد.این استراتژی بافوم را از رقابت مستقیم با رقبا دور می‌کند و همچنین کل بازار فوم را گسترش می‌دهد.

نتیجه کار برندبوک بافوم را از اینجا می‌توانید دانلود کنید:

شما نیز می‌توانید خدمات دیجیتال برندینگ کسب و کار خود را به لابراتوار رسانه بسپارید.

پروژه‌های مشابه

Subscribe for free resources and news updates.