بررسی کامل تگ title از دید moz

تگ title

بررسی کامل تگ title از دید moz

بررسی کامل تگ title از دید moz 1350 500 مریم لاله

تگ title یکی از المان های html است که عنوان صفحات را مشخص می کند. این تگ ها به صورت عنوان های قابل کلیک برای رسیدن به یک نتیجه جستجو، سئو و همین طور اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی در صفحات نتایج موتورهای جست‌وجو نمایش داده می شوند. تگ title یک صفحه وب، در واقع توضیح مختصر و مفیدی از محتوای آن صفحه است.

نمونه کد تگ title به صورت زیر است:

<head>

  <title>Example Title</title>

</head>

فرمت صحیح تگ title

کلیدواژه اصلی – کلید واژه دوم | نام برند

مانند:  افزایش رتبه سایت – سئوی سایت | لابراتوار رسانه

طول مناسب عنوان ( تگ title )

به طور کلی، گوگل ۵۰-۶۰ کاراکتر اول یک تگ title را نشان می دهد. متخصصان سئوی سایت MOZ معتقدند که اگر طول تایتل های شما کمتر از ۶۰ کاراکتر باشد، حدود ۹۰% از عناوین شما به درستی نمایش داده می شوند. با این حال برای نوشتن عنوان ها، از لحاظ تعداد کاراکتر محدودیتی نخواهید داشت، چراکه عرض کاراکترهای گوگل می تواند متغیر باشد و گوگل نیز تایتل ها را بر اساس پیکسل نمایش می دهد و محدودیت نمایش آن ها در حال حاضر ۶۰۰ پیکسل است.

دلیل اهمیت تگ title چیست؟

تگ های title مهم ترین فاکتورهایی هستند که به موتورهای جست‌وجو کمک می کنند بفهمند که محتوای صفحه شما درباره چه چیزی است. از طرف دیگر تایتل ها اولین چیزهایی هستند که اکثر افراد در یک صفحه وب می بینند و با آن ارتباط برقرار می کنند. تگ های title در سه نقطه کلیدی استفاده می شوند: ۱-SERPs (صفحات نتایج موتورهای جست‌وجو) ۲-مرورگرهای وب ۳-شبکه های اجتماعی

  • صفحات نتایج موتورهای جست‌وجو

تگ title

تگ title شما به جز در برخی از موارد، نمایش عنوان شما در صفحات نتایج موتورهای جست‌وجو را مشخص می کند و اولین چیزی است که از طریق سرچ به بازدیدکنندگان سایتتان نمایش داده می شود. حتی اگر رتبه سایت شما خوب باشد، یک تایتل خوب می تواند فاکتوری مخرب یا سازنده برای کلیک یا عدم کلیک افراد روی لینک شما باشد.

  • مرورگرهای وب

    تگ title

تگ title شما همچنین در بالای مرورگرتان هم نمایش داده می شود و مثل یک placeholder عمل می کند. مخصوصاً برای کسانی که مرورگرهای زیادی را باز می کنند. تایتل های منحصر به‌فرد و قابل تشخیصی که کلیدواژه های مهمی که در ابتدای آن قرار گرفته اند به شما اطمینان می دهند که افراد مسیر محتوای شما را گم نمی کنند.

  • شبکه های اجتماعی

بعضی از سایت های دیگر، به ویژه شبکه های اجتماعی از تگ title شما برای اینکه مشخص کنند هنگام اشتراک گذاری یک صفحه چه چیزی نشان داده می شود، استفاده می کنند. برای مثال، در تصویر زیر، یک اسکرین شات از اشتراک گذاری یک لینک در فیسبوک را می بینید.

تگ title

به یاد داشته باشید که برخی از شبکه های اجتماعی (مانند توییتر و فیسبوک) متا تگ های مخصوص خودشان را دارند که به شما اجازه می دهند عنوان های خاصی را به صورت دلخواه برای اشتراک گذاری یک صفحه در شبکه های اجتماعی استفاده کنید که با عنوان اصلی آن صفحه در سایت متفاوت است. این قابلیت به شما این امکان را می دهد که صفحات خود را برای شبکه های اجتماعی مختلف بهینه کنید و در زمان لازم، از عنوان های طولانی تری برای آن ها استفاده کنید.

چطور یک تگ title خوب بنویسیم؟

از آنجایی که تگ های title هم برای موتورهای جست‌وجو و هم از لحاظ تجربه کاربران اهمیت بسیار زیادی دارند، نوشتن آن ها به طور مؤثر، به تلاش و زحمت بسیار کمی نیاز دارد اما  روی سئوی شما تأثیر بسیار زیادی دارد. ما در ادامه برای شما پیشنهادهایی داریم که به کمک آن‌ها می توانید تگ های title خود را برای موتورهای جست‌وجو بهینه کنید:

  • طول عنوان خود را بررسی کنید.

اگر طول عنوان شما خیلی طولانی باشد، ممکن است موتورهای جست‌وجو آن را با اضافه کردن یک علامت سه نقطه ببرند که احتمال دارد کلمات مهم انتهای آن حذف شوند و نمایش داده نشوند. با اینکه محدودیت عنوان ها کمی کمتر و در حد ۶۰۰ پیکسل است، ما معمولاً پیشنهاد می کنیم که طول عنوان های خود را زیر ۶۰ کاراکتر نگه دارید.

بعضی از کاراکترها به طور طبیعی فضای بیشتری را اشغال می کنند. مثلاً کاراکتری مانند «W» (حروف بزرگ) یا «گ» نسبت به حروفی مانند «i» یا «آ» عرض کمتری دارند و فضای کمتری را اشغال می کنند. برای درک بهتر، مثال های زیر را ببینید:

تگ title

عنوان اول که ۷۷ کاراکتر دارد، به خاطر «ittl» در کلمه «Littlest» بسیار باریک است. این عنوان حاوی یک علامت پایپ‌لاین «|» هم هست. عنوان دوم به خاطر عرض زیاد حروف بزرگ  مانند «W» بریده شده است، در حالی که کلمه بعد در عنوان یا همان تگ title (که حذف شده است)، نام سایت بوده است.

پس اگر در عنوان های خود از حروف انگلیسی استفاده می کنید، سعی کنید هیچکدام از آن ها حروف بزرگ نباشند. ممکن است خواندن این کلمات برای بازدیدکنندگانی که از طریق سرچ به سایت شما رسیده اند سخت باشد و ممکن است برخی از کاراکترهای آن در نتایج گوگب دچار محدودیت و حذف شوند.

به یاد داشته باشید که حتی اگر محدودیت طول عنوان ها منطقی باشد، ممکن است موتورهای جست‌وجو تصمیم بگیرند که عنوانی را نشان دهند که با عنوانی که شما در تگ title نوشته اید فرق دارد. برای مثال، ممکن است که گوگل نام برند شما را به عنوان اضافه کند و در ادامه آن نشان دهد. مانند مثال زیر:

تگ title

در اینجا، به خاطر اینکه گوگل ادامه متن اصلی را که قبل از نام برند قرار گرفته، حذف کرده است، (متن قبل از «…»، متن اصلی است.) تنها ۳۵ کاراکتر از عنوان اصلی نمایش داده شده است. درباره نحوه پیشگیری از بازنویسی عنوان و متن تگ title خودتان توسط موتورهای جست‌وجو، با ما همراه باشید.

به یاد داشته باشید که در بعضی از موارد ممکن است عنوان های طولانی تر برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی بهتر باشند و بعضی از عنوان ها فقط به طور طبیعی طولانی تر هستند. این خوب است که به فکر نحوه نمایش عنوان های خود در نتایج جست‌وجو باشید اما استفاده از عنوان های طولانی هیچ نمره سئوی منفی ندارند و شامل پنالتی نمی شوند. خودتان را جای بازدیدکنندگان قرار دهید و عنوان ها را بر اساس نگاه، تفکر و قضاوت خود انتخاب کنید.

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

  • بیش از حد از کلیدواژه های سئو استفاده نکنید.

در حالی که گوگل برای عنوان های طولانی نمره منفی یا پنالتی در نظر نگرفته است، اگر عناوین خود را طوری پر از کلیدواژه کنید که تجربه بدی را برای کاربران رقم بزند، خود را به دردسر انداخته اید. مثل عنوان زیر:

Buy Widgets, Best Widgets, Cheap Widgets, Widgets for Sale

یا:

طراحی سایت, بهترین طراح سایت, طراحی سایت ارزان قیمت و…

از نوشتن عنوان هایی که فقط لیستی از کلیدواژه ها یا تکرار زیاد همان کلمات کلیدی با کمی تغییر هستند، بپرهیزید. این عنوان ها برای سرچ کاربران نتیجه بدی دارند و شما را در خصوص موتورهای جست‌وجو به دردسر می اندازند. موتورهای جست‌وجو متوجه تغییراتی که در همان کلمات کلیدی اعمال کرده اید می شوند و جای دادن انواع مختلف کلیدواژه شما در یک عنوان، غیر ضروری و غیر اصولی است.

  • برای هر صفحه یک عنوان منحصر به‌فرد در نظر بگیرید.

عنوان های منحصر به‌فرد به موتورهای جست‌وجو می فهمانند که محتوای شما ارزشمند و منحصر به‌فرد است. همچنین می تواند CTR بیشتری را به سایت شما هدایت کند. شاید ساختن عنوان های منحصر به‌فرد برای سایتی با صدها یا هزاران صفحه غیرممکن به نظر برسد اما CMS های مدرن و تمپلیت های مبنی بر کد، باید به شما این امکان را بدهند که حداقل برای تمام صفحات مهم سایتتان یک عنوان منحصر به‌فرد و هدایت کننده اطلاعات بسازید. برای مثال اگر شما هزاران صفحه محصول با یک دیتابیس از نام محصولات و دسته بندی ها دارید، باید از این اطلاعات برای تولید راحت عنوان ها استفاده کنید، مثل:

[نام محصول] – [دسته بندی محصول] | [نام برند]

به هیچ عنوان از عنوان های پیش فرض مانند: Home یا New Page استفاده نکنید. اگر از این عنوان ها استفاده کنید، ممکن است که گوگل فکر کند شما در سایت خود از محتوای کپی (duplicate) (از سایت خودتان یا سایت های دیگر) استفاده می کنید. علاوه بر این، این عنوان ها اغلب اوقات باعث کاهش CTR می شوند. از خودتان بپرسید که: احتمال اینکه خودتان روی لینک هایی با عنوان «Untitled» یا «Product Page» کلیک کنید، چقدر است؟

  • مهم ترین کلیدواژه ها را اول بگذارید.

براساس آزمون و خطای سایت MOZ، ممکن است که کلیدواژه های نزدیک تر به ابتدای تگ title شما تأثیر بیشتری بر رتبه جست‌وجو داشته باشند. علاوه بر این، تحقیق و بررسی تجربه کاربران نشان می دهد که ممکن است کاربران تنها یکی دو کلمه اول عنوان را ببینند و به همین خاطر ما عنوان هایی (مثل نام محصول) را پیشنهاد می کنیم که در درجه اول نشان دهنده بعد منحصر به فرد صفحه هستند. از نوشتن عنوان هایی مانند نمونه های زیر بپرهیزید:

نام برند | کلی ترین دسته بندی محصول – جزئی ترین دسته بندی محصول – نام محصول

عنوان هایی مانند این مثال، برخی از اطلاعات را تکرار می کنند و ارزش منحصر به‌فرد کمی خواهند داشت. علاوه بر این، اگر موتورهای جست‌وجو قسمتی از چنین عنوانی را حذف کنند، احتمالاً منحصر به‌فردترین بخش آن (بهترین قسمت آن که ممکن است شامل کلیدواژه اصلی باشد.) نمایش داده نمی شود.

 

چرا گوگل سایتم رو در صفحه اول نشون نمی‌ده؟

بهینه سازی و سئو رو برای سایتت شروع کن

 

  • از برند خود استفاده کنید.

اگر برند قوی و شناخته شده‌ای دارید، اضافه کردن آن به عنوان‌هایتان ممکن است به افزایش CTR شما کمک کند. همچنان پیشنهاد ما این است که نام برند خود را در انتهای عنوان قرار دهید اما مواردی هم وجود دارند که ممکن است برند شما بخواهد بیشتر روی آن ها تمرکز کند، مثل صفحه اصلی (home page) یا درباره ما (about). همان طور که قبلاً گفتیم، ممکن است که گوگل به صورت اتوماتیک نام برند شما را به عنوان هایی که از سایت شما نمایش داده می شوند، اضافه کند بنابراین باید بدانید و بررسی کنید که در حال حاضر سایت شما در نتایج جست‌وجو چطور نمایش داده می شود.

  • برای مشتریانتان بنویسید.

در حالی که از لحاظ سئو، تگ title اهمیت بسیار زیادی دارد، به یاد داشته باشید که اولین کاری که باید انجام دهید، جذب کلیک از بازدید کنندگانی است که به خوبی هدف گذاری شده‌اند و احتمالاً محتوای سایت شما را ارزشمند ارزیابی می کنند. اینکه در زمان ساخت تگ های title خود، علاوه بر بهینه سازی و استفاده از کلیدواژه ها، به تمام تجربه کاربر فکر کنید، موضوعی بسیار حیاتی است. وقتی که بازدیدکنندگان جدید، در نتایج جستجو با برند شما روبه‌رو می‌شوند،  تگ title اولین تعامل آن ها جدید با برند شما خواهد بود که باید مثبت ترین و صحیح‌ترین پیام ممکن را منتقل کند.

چرا گوگل از تگ title من استفاده نمی کند؟

گاهی اوقات ممکن است گوگل عنوانی را نشان دهد که با تگ عنوان شما همخوانی (مطابقت) نداشته باشد. موضوعی که ممکن است برای شما آزار دهنده باشد اما به این راحتی نمی توانید گوگل را مجبور کنید که از تگ title تعیین شده توسط شما استفاده کند. به طور کلی، گوگل ممکن است به خاطر یکی از دلایل زیر از تگ title شما استفاده نکند.

  • چگالی کلمات کلیدی در عنوان شما بسیار زیاد است.

همان طور که در بالا گفتیم، اگر سعی کنید که عنوان خود را پر از کلمه کلیدی کنید (که به آن over-optimization هم گفته می شود.)، ممکن است گوگل تصمیم بگیرد که آن را ساده تر بنویسد. بنابراین در این صورت باید سعی کنید که عنوان خود را بازنویسی کنید و این بار عنوانی را انتخاب کنید که در جستجوی کاربران مفیدتر واقع شود.

  • عنوان شما با هیچ سؤالی همخوانی نداشته باشد.

اگر در عنوان شما مشخص نباشد که محتوای این صفحه پاسخ یکی از سؤالات جستجو شده توسط کاربران است، ممکن است که گوگل تصمیم به بازنویسی عنوان شما بگیرد. لازم نیست که حتماً با هر جستجویی همخوانی داشته باشد اما اگر عنوان شما از جستجوهای مناسب و سطح بالا بگذرد، گوگل آن را برای همخوانی با کلمات کلیدی جستجو شده توسط کاربران و چیزی که آن ها به دنبال آن می گردند، بازنویسی می کند.

  • یک عنوان جایگزین دارید.

در برخی موارد، اگر دارای داده های جایگزین عنوان مانند متا تگ های فیسبوک یا توییتر باشید، ممکن است گوگل تصمیم بگیرد که از این عنوان ها به جای عنوان اصلی شما استفاده کند. باز هم لازم نیست که حتماً خیلی بد باشد، در هر صورت اگر این کار باعث نمایش یک عنوان نامناسب می شود، ممکن است بخواهید اطلاعات عنوان جایگزین را تغییر دهید.

  • یک لیست DMOZ قدیمی دارید.

در موارد نادری ممکن است موتورهای جستجو عنوان ها را از DMOZ استخراج کنند. اگر عنوانی که برای صفحه شما نمایش داده می شود با تگ title تان همخوانی ندارد اما با لیست DMOZ تان یکسان است، می توانید فرآیند جایگزین شدن آن ها را از طریق تگ Robots NOODP مسدود کنید.

تگ Robots NOODP به صورت زیر است:

<meta name=”robots” content=”noodp”>

Meta robots یک موضوع نسبتاً فنی است اما در صورتی که در صفحات نتایج موتورهای جستجو با عنوان ناشناخته ای روبرو شدید، خیلی سریع در DMOZ کسب و کار خود را جستجو کنید. ممکن است کلید مشکلاتتان آنجا باشد.

منبع: MOZ

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.