۲۰ تکنیک از متداول ترین روش های طراحی UX

۲۰ تکنیک از متداول ترین روش های طراحی UX

۲۰ تکنیک از متداول ترین روش های طراحی UX 1980 1080 حنانه روشنی

تجربه کاربر (UX) نقش مهمی در جذب مشتریان به وب سایت شما دارد. فهرست ذکر شده در زیر شامل تکنیکها و روشهای طراحی UX است که توسط طراحان UX ایجاد شده و تجربیات بسیار خوبی را برای کاربران ایجاد می‌کنند.

 

  • ارزش گذاری برای مقایسه منطقی و کمک به طراحان UX
    پیشنهاد ارزش گذاری برای مقایسه منطقی ارزش یک بیانیه است که ویژگی‌های اصلی محصول را به تصویر می‌کشد:
    –     این برنامه چیست؟ (کارایی آن چیست؟)
    –     چگونه از آن استفاده می‌شود؟ (روش استفاده از برنامه چگونه است؟)
    –     برای کیست؟ (مخاطب شما کیست؟)
    مهم‌ترین نکته این است که به تیم کمک می‌کند تا در مورد محصولی که در اختیار دارد، آشنایی بیشتری پیدا کند.

 

  • استراتژی محصول برای چرخه عمر محصول مهم است.
    استراتژی محصول اساس چرخه عمر محصول و اجرای استراتژی برای توسعه بیشتر است.
    این به طراحان UX اجازه می‌دهد که مخاطبان هدف را جذب کنند و خواص برنامه تولیدی خود را ثابت کنند.

 

  • حسابرسی رقابتی برای بازنگری صنعتی
    حسابرسی رقابتی یک بررسی کامل از محصولات رقیب است که ویژگی‌های فعلی آنها را مشخص می‌کند.
    هدف از ممیزی رقابتی این است که تعیین کنیم چه چیزی برای سایر شرکت‌های همکار شما کار می‌کند. به این ترتیب، می‌توانید استراتژی‌هایی را که برای به دست آوردن مزیت رقابتی مفید هستند، طراحی کنید.

 

  • برنامه های فرهنگی برای تشویق ایده ها در فرآیند طراحی
    تحقیق و بررسی فرهنگی برای تحریک ایده ها یک روش در طراحی است.
    این روش به عنوان راهی برای جمع آوری اطلاعات تحریک کننده در مورد افکار، زندگی ارزش‌های مردم عمل می‌کند.
    محققان با بروز حوادث ناگهانی، می‌توانند بینش‌ها را در محیط‌های شرکت کنندگان به اشتراک بگذارند که می‌توانند به تشخیص عبارات مشکوک، ارائه فرصت‌های جدید و تشویق طراحان به ایده‌های تازه و راه حل‌های نوآورانه کمک کنند.

 

  • مذاکره با سهامداران و کاربران برای ساخت محصولات بهتر و دقیق تر
    مصاحبه های سهامداری مذاکرتی هستند که طراحان UXباید با سهامداران مهم داشته باشند:
    زیردستان، همتایان، کارفرمایان یا مشتریان هم در خارج و هم در داخل شرکت.
    مصاحبه با آن‌ها به طراح UX اجازه بهتر فکر کردن به نیاز مشتریان و توسعه محصول می‌دهد. همچنین کمک می‌کند تا ویژگی‌های اولویت‌بندی و شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) را مشخص کنید.

 

  • جلسه Kickoff (معارفه) برای اطمینان از عملیاتی بدون اشکال
    موضوعات قابل طرح در جلسه پیشنهادی شامل موضوعات اصلی و هدف تولید محصول، نحوه عملکرد آن‌ها با یکدیگر و به روز شدن آخرین تحولات، نتایج یا نتایج پیش بینی شده یا معیارهای موفقیت است.
    جلسه پیشنهادی مرحله‌ای را برای موفقیت محصول شما ترتیب می‌دهد.

 

  • ارزیابی حاصل از تحقیق برای بهترین و بدترین شیوه های طراحی
    ارزیابی حاصل از تحقیق، یک تحلیل جامع از یک محصول است که بر بهترین و بدترین شیوه‌های طراحی در محصول حاضر تمرکز دارد. این به طراحان UX کمک می‌کند تا وضعیت فعلی محصول را از نظر اثربخشی، قابلیت دسترسی و قابل استفاده بودن تجربه کند.

 

  • طوفان مغزی(بارش افکار) برای ایجاد ایده های نوآورانه بیشتر
    بارش افکار به طور گسترده‌ای توسط تیم‌ها به عنوان یک روش برای تولید ایده‌ها و حل مسائل مورد استفاده قرار می‌گیرد.
    بارش افکار اجازه می‌دهد که تیم طراحی، طیف گسترده‌ای از راه حل‌های طراحی قبل از تعیین اینکه چه کسی با آن‌ها مواجه می‌شود پیش بینی کند.

 

یک سایت خلاقانه و با تمامی امکانات می‌خوام!

خوب جای درستی اومدی تخصص ما همینه

 

  • تجزیه و تحلیل کردن، درک بهتری از گردش اطلاعات به ما می دهد.
    تجزیه و تحلیل زمانی مفید است که توسعه دهندگان و طراحان سعی کنند سیستم فعلی و جریان اطلاعات آن را درک کنند. این امر امکان ایجاد شرایط مناسب برای کار در سیستم جدید را بوجود می‌آورد.

 

  • نقشه راه محصول
    “نقشه راه محصول” یک برنامه طرح توسعه با رتبه بندی ویژگی‌های محصول است. نقشه راه می‌تواند یک دسته کاغذ یادداشت چسبنده، spreadsheet (ابزاری برای محاسبه اسناد الکترونیکی) و یا یک نمودار باشد.
    طراح UX، استراتژی محصول را برای تیم به تصویر می‌کشد و برای مسیری که نیاز دارد به دیدگاه خودش برسد، می‌پرسد.

 

  • گروهی متمرکز برای بدست آوردن جزئیات بیشتر
    این گروه متمرکز شامل ۵ تا ۱۰ شرکت کننده در یک گفتگوی مدون می‌باشند که در مورد آنچه از محصول می‌خواهند صحبت می‌کنند. این بحث حدود ۲ ساعت به طول می‌انجامد. این گفتگوها به طراحان UX کمک می‌کند تا بینش بیش‌تری در مورد ضروریات افراد به دست آورند.

 

  • مرتب سازی کارت برای ارزیابی معماری اطلاعات یک محصول
    مرتب سازی کارت، یک تکنیک است که برای کمک به طراحی یا ارزیابی معماری اطلاعات یک محصول استفاده می‌شود.
    طراح UX از کاربران می‌خواهد تا ویژگی‌ها و محتوا را جمع بندی و نظرشان را به صورت آشکار یا پنهان طبقه بندی کنند. این کار به طراح UX یک کلیت از سازمان، جریان و محتوای سلسله مراتب می‌دهد.

 

  • به کار بردن تست کاربردی
    تست کاربردی نظر کاربرانی است که تلاش می‌کنند کاری را با استفاده از برنامه انجام دهند. تست می‌تواند بر روی فرایندی خاص یا فرایند وسیع‌تر متمرکز شود.

 

  • تست مفهوم را انجام دهید
    محقق UX برآوردی از یک محصول را که رویکرد کلیدی یک مفهوم نوآورانه است را بررسی می‌کند، تنها برای دیدن اینکه آیا آن مفهوم الزامات مخاطبان هدف را برآورده می‌کند یا خیر و نتیجه را به اشتراک می‌گذارد. تست مفهوم می‌تواند به صورت جداگانه یا با تعداد بیشتری از اعضا و یا آنلاین یا شخصی انجام شود.

 

  • تست A / B
    تست A / B طرح کردن فرم های جایگزین یک محصول به کاربران مختلف و تطابق دادن نتیجه ها برای عملکرد بهتر را می‌دهد. این یک روش غلط برای بالا بردن صفحات ورودی و کانال‌ها است.
    (تست A/B که با عنوان‌های Splitting Testing و Bucket Listing نیز شناخته می‌شود، روشی است که با آن می‌توانید دو نسخه از یک وب‌سایت یا اپلیکیشن را با یکدیگر مقایسه کنید. شاید بپرسید چرا؟ برای آنکه بدانید کدام یک از نسخه‌ها عملکرد بهتری دارند)

 

  • تست گوریلا را انجام دهید
    تست گوریلا یکی از ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین تست‌های کاربر است. تست گوریلا به طور معمول به معنای رفتن به یک مکان عمومی یا کافی شاپ است تا از افراد در مورد محصول یا نمونه خود بپرسید. این می‌تواند در هر نقطه مانند ایستگاه‌های قطار، کتابخانه‌ها و کافه‌ها و غیره انجام می‌شود، اساسا در هر جایی که شما می‌توانید یک مخاطب مناسب پیدا کنید.

 

  • مطالعات میدانی برای سنجش رفتار
    در مطالعات میدانی ، کاربران را به محیط واقعی برده و در پس زمینه، رفتار آن‌ها در رابطه با محصول، مورد مشاهده و بررسی قرار می‌گیرد. این روش می‌تواند شامل: مصاحبه، تحقیق قوم شناسی، مشاهده و پرس و جو متنی انجام شود.

 

  • پیگیری حرکت چشم
    این تکنولوژیی حرکت چشم کاربران در طرح (UI) را بررسی می‌کند به عنوان مثال: صفحه وب.
    با ردیابی چشم، اطلاعاتی راجع به چیزهایی که چشم روی صفحه نمایش به روی آنها تمرکز کرده را تحویل می‌دهد و با دانستن چگونگی جریان خواندن آنها می‌تواند برای طراحی بهتر مفید باشد.

 

  • تجزیه و تحلیل SWOT را انجام دهید
    روش‌های متعددی برای اندازه گیری نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها بر تجربه کاربران یک محصول خاص وجود دارد. این تجزیه و تحلیل‌ها به ارائه دهنده راه حل‌های UX Design کمک می کند تا دیدگاه افراد را در نظر بگیرد و بر اساس آن محصول را اصلاح کند.

 

  • انجام ممیزی برای تعیین قابلیت دسترسی کاربران
    باید مطالعه‌ای برای ارزیابی اینکه آیا وب سایت می‌تواند توسط همه استفاده شود یا شامل کاربران با نیازهای خاص است، صورت گیرد. برای این منظور باید قوانین W3C پیگیری شود تا اطمینان حاصل شود که همه کاربران در نظر گرفته شده‌اند.

مقاله از سایت: IQVIS

 

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.