۵۰ نکته ضروری در چک لیست آموزش ایمیل مارکتینگ

چک لیست آموزش ایمیل مارکتینگ

۵۰ نکته ضروری در چک لیست آموزش ایمیل مارکتینگ

۵۰ نکته ضروری در چک لیست آموزش ایمیل مارکتینگ 1350 500 مریم لاله

ایمیل چیزی نیست که به این راحتی ها کنار گذاشته شود و افراد و شرکت ها همواره به آموزش ایمیل مارکتینگ نیاز دارند. شاید ابزارها تغییر کرده و مؤثرتر شده باشند، انواع تکنولوژی ها و ظرفیت های آن ها روز به روز در حال رشد باشند اما هنوز هم پادشاه دنیای ROI در قلمرو پادشاهی بازاریابی، ایمیل مارکتینگ است.

هنوز هم استفاده از ایمیل مارکتینگ در برخی از صنایع و شرکت ها به وضوح دیده می شود. از طرفی ۹۲% از جوانان در دنیای مجازی از ایمیل استفاده می کنند که از این گروه، ۶۱ % به طور متوسط در طول روز از آن استفاده می کنند. اما نحوه استفاده صحیح از ایمیل مارکتینگ به چه صورت است؟ پیش نیازهای لازم برای گرفتن نتایج بهتر چیست؟ در این پست، ۵۰ مورد از بهترین روش های استفاده از اتوماسیون های ایمیل مارکتینگ را لیست کرده ایم، بنابراین با استفاده از چک لیست ایمیل مارکتینگ ما می توانید یک کمپین صحیح و اصولی اجرا کنید و از نتایج آن لذت ببرید.

از آنجایی که ایمیل مارکتینگ با یک کانال مستقیم، بین شرکت و لیدهایش یک ارتباط شخصی ایجاد می کند، همچنان به عنوان یکی از بهترین روش های تولید لید و تبدیل آن به مشتری بالقوه باقی مانده است. ترکیب ایمیل مارکتینگ با اتوماسیون های بازاریابی، قدرت نرخ تعامل را افزایش می دهد. بنابراین پبشنهاد ما این است که حتماً از اتوماسیون های ایمیل مارکتینگ استفاده کنید.

به کار گیری روش ها و نکاتی که در ادامه، با عنوان چک لیست ایمیل مارکتینگ مطرح شده اند، موفقیت استراتژی ایمیل مارکتینگ شما را تضمین می کنند.

چک لیست ایمیل مارکتینگ

۱- بخش بندی مخاطبان

چک لیست آموزش ایمیل مارکتینگهرکسی که در بازاریابی حرفه ای باشد و با ایمیل مارکتینگ کار کند باید بداند که در میان بهترین روش های ایمیل مارکتینک، بخش بندی، اولین قانون است. بنابراین اولین کاری که می کنید، بخش بندی مخاطبان است. باید مخاطبانتان را بر اساس علاقه مندی ها، دموگرافی، محل کار، عنوان شغلی و… گروه بندی کنید.

ممکن است که مخاطبان شما در سطوح مختلفی از مشتریان قرار بگیرند. به این معنا که باید آن ها را بر اساس اطلاعات مختلفی از سطحی که در آن قرار دارند، تقسیم بندی کنید. بخش بندی باعث ثبات روند افزایش نرخ باز شدن (open rate) و ctr می شود. ۳۹% از ایمیل مارکترها از طریق بخش بندی به open rate بهتری دست پیدا می کنند.

وقتی یک ابزار اتوماسیون بازاریابی با بخش بندی همراه می شود، می تواند نتایج شگفت‌انگیزی به دنبال داشته باشد. به کمک ردیابی لیدها می توانید رفتار کاربران خود را تجزیه و تحلیل کنید و آن ها را بر همین اساس کلاس بندی کنید. بنابراین انجام کارهای هدف بندی شده آسان تر می شود.

۲- ساخت تقویم

برای اطمینان از اینکه استراتژی ایمیل مارکتینگ شما کارآمد است، باید یک تقویم برنامه ریزی داشته باشید. تاریخ روزهایی را که می خواهید ایمیل ارسال کنید، مشخص کنید. مهم ترین روزهای آینده را در تقویم علامت بزنید، اهداف و اولویت های خود را تعیین و کل فرآیند را پیگیری کنید.

باز هم استفاده از یک  پلتفرم اتوماسیون ایمیل مارکتینگ است که می تواند این فرآیند را ساده کند. شما می توانید کمپین های ایمیلی خود را برنامه ریزی و زمان بندی کنید و مطمئن شوید که آن ها در تاریخ و زمانی که تعیین می کنید ارسال خواهند شد. با استفاده از کمپین های اتوماتیک می توانید ایمیل ها و ایونت ها را به هم متصل کنید؛ به این معنا که کاربران زمانی که یک ایونت خاص را فعال کنند، این ایمیل اتوماتیک برای آن ها ارسال شود. علاوه بر این، می توانید یک کمپین را طوری برنامه ریزی کنید که بر اساس رفتار کاربران، تنها برای گروه خاصی از آن ها ارسال شود.

۳- شخصی سازی

تحقیقات بی شماری ثابت کرده اند که ایمیل های شخصی سازی شده open rate بالاتری دارند. پس شخصی سازی موضوع ایمیل و خوش آمدگویی را شروع کنید.

بهترین زمان برای ارسال ایمیل های خود و زمانی را که احتمال باز شدن ایمیل های شما توسط دنبال کنندگانتان بیشتر است بررسی کنید. براساس علاقه مندی های مختلف، لیست های بخش بندی شده بسازید، پرسونای مخاطبان خود را با دقت ایجاد کنید تا مطمئن شوید که مخاطبان شما چه نوع محتوایی را بیشتر دوست دارند.

محتوای خودتان را از هدر گرفته تا فوتر، سفارشی کنید. به این فکر کنید که چه چیزی توسط مخاطبان شما منتشر و ترویج می شود و چه چیزی نه.  از تمام اطلاعات جمع آوری شده توسط سیستم  پیگیری خود برای ساخت تعاملات شخصی سازی شده استفاده کنید.

۴- فکر کردن به موضوع ایمیل

ممکن است که انتخاب یک موضوع ایمیل خیلی ساده به نظر برسد اما این طور نیست، چراکه موضوع ایمیل می تواند اثر زیادی برopen rate  ایمیل هایتان داشته باشد. قانون اول این است که موضوع ایمیل خود را تا جای ممکن کوتاه نگه دارید. شاید اوایل کار سختی باشد اما در هر صورت یادتان باشد که طول آن از ۵۰ کاراکتر بیشتر نشود، در غیر این صورت خوانایی خود را در گوشی های موبایل از دست می دهد.

ایمیل های سفارشی داشته باشید و نام گیرندگان را به ایمیلتان اضافه کنید. برای اینکه لیدهای خود را به باز کردن ایمیل هایتان تشویق کنید، می توانید از عباراتی استفاده کنید که شرایط را اضطراری جلوه می دهند. مثل: «فقط همین امروز» یا «پیشنهادهای لحظه آخری» و…

برای جلب توجه مخاطبان خود از عنوان های جذاب استفاده کنید. به این فکر کنید که ایمیل های شما چه مزیت یا سودی برای گیرندگانتان دارند.

۵- طراحی

قالب، فونت و طرح های خود را با دقت انتخاب کنید. فونت های خیلی کوچک یا فونت هایی که خوانایی آن ها سخت است را انتخاب نکنید. از رنگ های خیلی روشن استفاده نکنید اما کنتراست را هم فراموش نکنید، رنگ های متضاد طرح های شما را برجسته و توجه مخاطبانتان را به خود جلب می کنند.

۶- استفاده از Preheader ها

Preheader ها یا متن هایی که قبل از باز کردن ایمیل در کنار عنوان نشان داده می شوند، به افزایشopen rate کمک می کنند چراکه لیدهای شما در حال حاضر می دانند که با باز کردن ایمیل انتظار چه چیزی را دارند. preheaderها به ویژه در گوشی های موبایل و اطلاعیه (notification) های کاربران دسکتاپ، مانند یک خلاصه کوتاه از پیام شما دیده می شوند، بنابراین باید در نوشتن آن دقت زیادی به خرج دهید. Preheaderها هم مانند عنوان باید کوتاه و جذاب باشند، بیشتر از ۶۰ کاراکتر نباشند.

۷- خودداری از درج نام ناشناخته برای فرستنده

پیام ها با آدرس های ایمیلی ارسال می شوند که بیشتر قابل اعتماد هستند. لیدهای شما دوست ندارد که خبرها را به جای انسان از یک ربات بشنوند. بنابراین از ارسال ایمیل با آدرس های ایمیل عمومی، مانند marketing@yourcompany.com یا contact@yourcompany.com خودداری کنید، با این کار پیام های شما به طور اشتباهی اسپم نخواهند شد.

۸- استفاده از لوگو

شاید واضح باشد اما لوگوی شما در طراحی ایمیل هایتان اهمیت بسیار زیادی دارد. لوگو، برندی را که پشت ایمیل قرار دارد به مشتریان شما یادآوری می کند و حتی ممکن است از حذف شدن ایمیل های خبرنامه شما پیشگیری کند.

به یاد داشته باشید که آن را در بالاترین قسمت سمت چپ ایمیل خود قرار دهید، چرا که مطالعه اسکن و ردیابی چشم انسان نشان داده است که افراد به طور غریزی در این قسمت از کادر به دنبال لوگو می گردند.

۹- کوتاه نگه داشتن محتوای متنی

خودتان را جای مشتریاناتان بگذارید. احتمالاً سرتان شلوغ است و اینباکس ایمیلتان هم پر از ایمیل، بنابراین به یاد داشته باشید که ایمیل شما باید کوتاه و مختصر باشد. بعید نیست که ایمیل های طولانی توسط دنبال کنندگان ignor شوند یا اینکه به پوشه اسپم بروند، بنابراین سعی کنید که متن ایمیل های شما تا جای ممکن ساده و کوتاه باشد.

۱۰- استفاده از قدرت کلمات

چک لیست آموزش ایمیل مارکتینگمخاطبان خود را بررسی کنید و ببینید که چه کلماتی برای آن ها جذابیت بیشتری دارند؟ برای مثال این کلمات هم می توانند تا حدی مفید واقع شوند: عشق، رایگان، نتایج، جدید، پیشنهاد، فوری، بهینه و…

۱۱- اضافه کردن لینک به متن

لینک های خارجی می توانند فرصت تعامل با لیدهایتان را افزایش دهند. متن ایمیل هایتان را به صفحات مختلف سایت خود لینک دهید و سعی کنید تا جای ممکن آن ها را جذاب تر کنید. اما در لینک دهی هم زیاده روی نکنید چراکه ممکن است توسط ISPها (ارائه دهنده خدمات اینترنت) به عنوان اسپم شناخته شوید.

۱۲- چاشنی کردن کمی شوخ طبعی به ایمیل ها

شوخ طبعی در هر متنی، با خوانندگان یک ارتباط سریع شخصی برقرار می کند. سعی کنید به کمپین های خود کمی المان سرگرم کننده (بامزه) اضافه کنید. این نه تنها سرگرم کننده است بلکه ممکن است نرخ اشتراک گذاری ایمیل های شما را افزایش دهد. البته این نکته فقط در شرکت ها و کسب و کارهایی قابل اجرا است که این لحن با لحن نوشته های آن ها متناسب است (Tone Of Voice شرکت خود را بررسی کنید.). در بعضی از بخش ها، یک ارتباط هوشمند امری ضروری است و ممکن است کسب و کار شما آن قدرها هم که فکر می کنید جایی برای شوخ طبعی نداشته باشد.

۱۳- اضافه کردن تصاویر

تصاویر به ایمیل های شما زندگی می دهند و ارزش ها و مفاهیم شرکت شما را تقویت می کنند. از قرار دادن تصاویر خیلی کوچک یا خیلی بزرگ در ایمیل ها خودداری کنید و از تعداد صحیحی از تصاویر استفاده کنید. تصاویر خیلی کم یا خیلی زیاد می توانند بر نتیجه قابلیت تحویل (deliverability) کلی شما اثرگذار باشد.

۱۴- اضافه کردن لینک به تصاویر

یکی از مهم ترین المان های چک لیست ایمیل مارکتینگ، لینک کردن تصاویر است. درمورد تصاویر حرف بزنید،  ایمیل شما باید تعاملی باشد. یکی از روش هایی که برای تحقق این هدف می توانید از آن استفاده کنید، اضافه کردن لینک به تصاویر است. مطمئن شوید که به مخاطبان خود می گویید که تصاویر دارای لینک و قابل کلیک هستند و به آن ها نشان دهید که این تصاویر به کجا می روند. این یک استراتژی عالی برای افزایش CTR و ترافیک ارگانیک شما است.

۱۵- اضافه کردن متن جایگزین به تصاویر

چک لیست آموزش ایمیل مارکتینگامروزه بسیاری از نرم افزارهای ایمیلی و کاربران تصاویر ایمیل ها را بلاک می کنند. بنابراین بسیار مهم است که همیشه به تصاویر خود یک متن جاگزین اضافه کنید. در غیر این صورت این فقط یک دکمه خالی بدون توضیح در ایمیل شما خواهد بود.

۱۶- استفاده از CTA

CTAها توجه مشتریان شما را جلب می کنند و از آن ها می خواهند که کارهایی را انجام دهند. استفاده از CTA در استراتژی های دیجیتال مارکتینگ، به ویژه در کمپین های ایمیل مارکتینگ و لندینگ پیج ها الزامی است.

از کلمات قدرتمند اما ساده استفاده کنید، با رنگ های متضاد کار کنید و مطمئن شوید که اطراف دکمه را به اندازه کافی خالی نگه داشته اید. به این ترتیب طرح شما واضح خواهد ماند.

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

۱۷- اضافه کردن متن جایگزین به CTAها

همان قانونی که برای تصاویر اجرا کردیم باید باید برای CTAها هم انجام شود. وقتی که افراد و کاربران ایمیل تصاویر پیام های ایمیل مارکتینگ را بلاک می کنند، ممکن است با دکمه های CTA هم همین کار را انجام دهند. فراموش نکنید متن و اکشنی را باید به CTA ها اضافه کنید که با آن چه مشتریان شما می خواهند تناسب دارد.

۱۸- اضافه کردن دکمه های شبکه های اجتماعی

ممکن است که لیدها و مشتریان شما هنوز حساب های شبکه های اجتماعی شما را نشانسند. یادتان باشد که به آن ها بگویید چطور می توانند اکانت های رسمی شما در شبکه های اجتماعی را پیدا کنند، به این ترتیب آن ها می توانند چیزهای بیشتری درباره برند شما بدانند. با آخرین اخبار به روز بمانید و طرفداران خود را اضافه کنید.

۱۹- اضافه کردن دکمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

با اضافه کردن دکمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی، آگاهی برند و تعامل خود را افزایش دهید. در صورتی که نوعی از مزایا مانند مسابقات، تخفیف ها یا… را به مشتریان خود ارائه دهید، جذاب تر هم خواهد بود. به این ترتیب آن ها می توانند از پیشنهاد عبور کنند و پیام شما به مخاطبان بیشتری دست پیدا می کنند.

۲۰- استفاده از شبکه های اجتماعی برای پروموت URLهای Opt-In

چک لیست آموزش ایمیل مارکتینگبه یاد داشته باشید که از صفحات شبکه های اجتماعی خود برای پروموت کمپین های ایمیل مارکتینگ خود و جذب دنبال کنندگان بیشتر استفاده کنید. محتوای خبرنامه خود را در فیسبوک، توییتر یا… به اشتراک بگذارید و از طرفداران خود بپرسید که آیا در حال حاضر ایمیل های شما را دریافت می کنند یا نه، اگر نه که از آن ها بخواهید به لیست ایمیل شما بپیوندند.

۲۱- ارسال ایمیل ها در آخر هفته

اگرچه این یک استراتژی چندان رایج نیست اما ارسال ایمیل ها در آخر هفته می تواند شانس دیده شدن شما را افزایش دهد. بین ایمیل هایی که در طول هفته ارسال می شوند و ایمیل هایی که آخر هفته ارسال می شوند، تفاوت open rate مهم نیست اما هرچیز کوچکی وقتی با توماسیون ایمیل مارکتینگ همراه می شود، شمرده می شود.

آخر هفته ها، سطح ایمیل هاچندان بزرگ نیست و افراد ممکن است زمان بیشتری برای مطالعه آن داشته باشند، بنابراین سعی کنید در کمپین های هدفمند آینده خود این مورد را در نظر بگیرید.

۲۲- ارسال ایمیل به دنبال کنندگان جدید (در عرض ۲۴ ساعت)

از مزایای دنبال کنندگان جدید بهره مند شوید و تا ۲۴ ساعت بعد از اضافه شدن آن ها به لیست ایمیل شما، به آن ها ایمیل دهید. ممکن است نام برند شما در ذهن مشتریانتان باشد بنابراین از این فرصت برای ایجاد یک تأثیر خوب استفاده کنید و به آن ها نشان دهید که شما علاقمند به ساخت یک ارتباط قوی و معنا دار هستید.

 

به نظرت ایمیل مارکتینگ جواب نمی‌ده، نه؟

سخت در اشتباهی! ما با یک کمپین اصولی ایمیل مارکتینگ نظرت رو عوض می‌کنیم.

 

۲۳- توجه به دستگاه های موبایل

بر کسی پوشیده نیست که ۴۵% از ایمیل ها در دستگاه های موبایل خوانده می شوند، بنابراین برای اینکه مطمئن شوید ایمیل های شما همه جا خوانده می شوند، لایه های ریسپانسیو بسازید. وقتی به طراحی فکر می کنید، فونت هایی را انتخاب کنید که به اندازه کافی در صفحه بزرگ و خوانا هستند.تصاویری را انتخاب کنید که روی همه دیوایس ها خوب دیده می شوند و مطمئن شوید که اندازه CTA ها مناسب و کلیک کردن روی آن ها راحت است.

۲۴- ترکیب با استراتژی های موبایل

شما همیشه می توانید از استراتژی های موبایل برای بهبود نتایج ایمیل مارکتینگ خود استفاده کنید و یکپارچه سازی ایمیل مارکتینگ با استفاده از SMS روش خوبی است. شما می توانید با ارسال متن هایی برای هشدار درباره انواع مختلف ایمیل مانند: رویدادها، فروش، پروموشن، مسابقات و… شانس خود را برای دیده شدن توسط مخاطبانتان افزایش دهید.

۲۵- فعال کردن امکان اشتراک گذاری ایمیل

چک لیست آموزش ایمیل مارکتینگدر ایمیل خود یک CTA با مضمون «در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید» یا چیزی شبیه به این قرار دهید و به مخاطبان خود اجازه دهید که محتوای ایمیل شما را منتشر کنند. CTA را به یک قالب ایمیل پیش ساخته لینک و موضوع و بدنه محتوای آن را کامل کنید.

اگر یک تخفیف ویژه یا پیشنهاد قوی داشته باشید، این گزینه جذابیت بیشتری برای مخاطبان شما خواهد داشت. برای این که مشتریان خود را مجبور به اشتراک گذاری محتوای خود کنید، می توانید از روش های دیگری هم استفاده کنید.

مثلاً یک مسابقه طراحی کنید که در آن مخاطبان مجبور به اشتراک گذاری پیام شما با دوستان و همکارانشان باشند. این کار نه تنها باعث انتشار و توزیع پیام شما می شود بلکه آگاهی برند شما را نیز افزایش می دهد.

۲۶- مطالعه و بررسی رقبا

در خبرنامه رقبای خود عضو شوید و ببینید که استراتژی تعاملی آن ها چیست. برای اینکه مزیت های رقابتی خود را پیدا کنید، استراتژی، نقاط ضعف و قوت رقبایتان را انالیز کنید. برای اینکه مطمئن شوید استراتژی شما به اندازه ممکن خوب است، به محتوای ایمیل های آن ها، بهینه سازی برای موبایل، فاصله زمانی اسال ایمیل های آن ها و دیگر اطلاعات ارزشمند آن ها توجه کنید.

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

۲۷- سؤال پرسیدن

پرسیدن سؤالات در کمپین ایمیل مارکتینگ شما باعث می شود که یک دارایی عالی در استراتژی خود بشوید. این کار در پس زمینه معامله شما یک المان انسانی قرار می دهد و به شما اجازه می دهد که با مخاطبان خود تعامل عمیق تری برقرار کنید. از سؤالاتی استفاده کنید که نیاز به توضیح دارند و جواب آن ها بله و خیر نیست.

این به مشتریان شما انگیزه می دهد که در بحث شرکت کنند و شما باید به حرف زدن درباره مشتریان خود ادامه دهید.

۲۸- تست ایمیل ها قبل از ارسال

بعد از اینکه کمپین ایمیل شما آماده شد، به یاد بیاورید که قبل از ارسال به مخاطبان خود، آن را تست کنید. گاهی اوقات ممکن است ایمیل شما همان طوری که راحی کرده اید برای مخاطبانتان نمایش داده نشود و پیامی که به صورت فوق العاده طراحی کرده اید ممکن است شبیه به یک درگ در اینباکس شخص دیگری  دیده شود. با تست ایمیل های خود، اول مطمئن شوید که همه چیز به طور صحیح در حال اجرا است.

شما می توانید تست ایمیل را هم به صورت دستی و هم به صورت اتوماتیک انجام دهید. برای تست دستی ایمیل، می توانید همان پیام را به ارائه دهندگان مختلف ایمیل مانند یاهو، جیمیل و… ارسال کنید و بعد از آن، ایمیل را در دیوایس های مختلف باز و بررسی کنید. برای تست اتوماتیک ایمیل می توانید از یک سرویس تست ایمیل استفاده کنید. اغلب پلتفرم های اتوماسیون بازاریابی امکان تست ایمیل را قبل از ارسال آن فراهم می کنند. این کار برای گرفتن بهترین نتایج ایمیل مارکتینگ ضروری است.

۲۹- گره زدن ایمیل ها به لندینگ پیج ها

طراحی لندینگ پیج حرفه ای و  اتصال آن به ایمیل ها، یک توصیه بسیار مهم است که اغلب افراد معمولاً آن را دنبال نمی کنند. براساس علاقه مندی های لیدهایتان برای کمپین های ایمیل مارکتینگ خاص، لندینگ پیج بسازید. با این کار لندینگ پیج های شما فرآیند گفتگوی شما را ادامه می دهند به طوری که همان چیزهایی را ارائه می دهند که لیدهای شما انتظار دارند.

زبان ایمیل و لندینگ پیج باید یکسان باشد، آن ها باید یک تجربه قدرتمند برای مشتریان شما ایجاد کنند. اگر کمپین های ایمیل و لندینگ پیج های خود را در یک پلتفرم بسازید، کار شما راحت تر می شود. استفاده از یک ابزار جامع (All in One) باعث صرفه جویی در زمان و افزایش بهره وری شما می شود.

۳۰- ساده سازی روند لغو اشتراک

چک لیست آموزش ایمیل مارکتینگدر برخی از کمپین های ایمیلی ممکن است لینک لغو اشتراک (unsubscribe) چندان در  دسترس و واضح نباشد. پیدا کردن و کلیک روی لینک های لغو اشتراک را در کمپین های خود ساده کنید.

روش پیشنهادی این است که ایمیل را در بالای پیام ایمیل، در بالای عنوان قرار دهید.

با این کار اعتماد مخاطبان خود را جلب می کنید و از داشتن یک اعتبار منفی در حوزه ایمیل پیشگیری می کنید. یک پلتفرم خوب احتمالاً از شما می خواهد به تمام ایمیل هایی که ارسال می کنید،  یک لینک لغو اشتراک اضافه کنید.

۳۱- استفاده از تست A/B

اگر رتبه گفتگوهای شما آن قدری که فکر می کردید بالا نیست، چرا برخی از فرمت های دیگر را برای کمپین های ایمیل مارکتینگ خود تست نکنید؟ به همین دلیل از تست A/B استفاده می شود.

این را در CTAها، موضوع های ایمیل، لایه ها، تصاویر مختلف و جنبه های دیگر ایمیل مارکتینگ خود امتحان کنید. تست را به لیست خود ارسال و نتایج را شامل: open rate، CTR و کانورژن با دقت بررسی کنید. اجرای تست A/B یکی از بهترین راه هایی است که به شما در فهمیدن عملکرد مخاطبانتان و چیزهایی که دوست دارند یا دوست ندارند، کمک می کند.

۳۲- هدیه دادن

مردم چیزهای رایگان را دوست دارند. هدیا بهترین استراتژی برای رشد و تعامل با لیست مخاطبانتان هستند اما سعی کنید هدایای شما تا حد ممکن جذاب باشند. برای اینکه در سایت یا شبکه های اجتماعی خود از محتوای تولید شده توسط کاربران استفاده کنید، مسابقه طراحی و پیاده سازی کنید و برای تشویق مخاطبان خود به مشارکت، برای آن جوایزی تعیین کنید. شما می توانید چیزهای راحت تری مانند دانلود رایگان کتاب، وایت‌پیپر و چک لیست را در ازای عملکرد مخاطبان خود به آن ها ارائه دهید. برای اینکه به نتایج و جواب هایی دست پیدا کنید که انتظار دارید، مطمئن شوید که از CTAها در جای مناسب و به شکل قوی استفاده کرده اید.

۳۳- اسپم نبودن

برای اینکه مطمئن شوید ایمیل های شما به پوشه اسپم نمی روند، همیشه قوانین اسپمینگ کشوری که کمپین های شما از آن ارسال می شوند را بدانید. برخی از اکشن های ساده می توانند موجب پیشگیری از اسپم شدن شما شوند، مانند عدم استفاده از ۳ لینک در متن بدنه، عدم استفاده از کلمات اسپم مانند: لید رایگان، بدون سرمایه گذاری، جایزه نقدی، نصب رایگان و…، عدم استفاده بیش از حد از آیکن ها یا حروف بزرگ، عدم استفاده بیش از حد از تصاویر، اضافه نکردن قسمت سوم کدهای HTML و بسیاری از کدهای دیگر.

۳۴- عدم استفاده از ضمیمه ها

اگر قصد دارید که هر محتوای ارزشمندی مانند کتاب الکترونیک یا یک فایل PDF را برای مخاطبان خود ارسال کنید، به هیچ عنوان آن را ضمیمه ایمیلتان نکنید چراکه باعث کاهش  قابلیت تحویل شما می شود و قابل پیگیری هم نیست. یادتان باشد که فایل را در لینکی از سایت خودتان آپلود و برای ارسال آن یک لینک از سایت خودتان ارسال کنید. بنابراین می توانید بررسی کنید که چه کسی آن را دانلود می کند و سپس موفقیت ایمیل خود را آنالیز کنید.

۳۵- تماس با مخاطبان غیرفعال

چک لیست آموزش ایمیل مارکتینگچرا پیام های هدفمند خود را به دنبال کنندگانی که اخیرا از سرویس های شما استفاده نکرده اند ارسال نکنید؟  به جای اینکه برای آن ها محتوای تبلیغاتی ارسال کنید، سعی کنید که به آن ها یک پیام مرتبط ارسال کنید که آن ها را به مشارکت دوباره دعوت کند. مانند: «ببین چه چیزهایی رو از دست دادی» یا «آخرین خبرها».

شناسایی افرادی که کاربران فعال و غیرفعال شما هستند با استفاده از یک پلتفرم اتوماسیون ایمیل مارکتینگ بسیار آسان تر می شود. اما البته مفهوم کاربران فعال ممکن است بسته به محصولات، تغییر کند.

برای مثال یک شاخص تعامل مشتریان یا «CEI» می تواند به شما کمک کند که سطح تعامل کاربران را اندازه گیری کنید. خیلی ساده است، همه شما مجبورید که این مقادیر اختصاص یافته به رویدادها را که توسط کاربران شما در اپلیکیشنتان فعال شده اند، مانند یک امتیاز لید برای مشتریان انجام دهید.

این کار برای شما یک معیار actionable یا عملیاتی می سازد که می توانید از آن برای اندازه گیری میزان تعامل یک کاربر استفاده کنید.

۳۶- اضافه کردن یک گزینه opt-in

یکی از مهم ترین موارد در استراتژی ایمیل مارکتینگ، اضافه کردن یک گزینه opt-in است که می تواند بهترین راه برای جلب اعتماد و احترام به مشتریانتان باشد. این گزینه به مخاطب یا گیرنده ایمیل اجازه می دهد که انتخاب کند آیا ایمیل های بعد برای او ارسال شود یا نه. به این ترتیب مطمئن خواهید بود که لید یا مشتری شما می خواهد عضو لیست ایمیل شما شود. علاوه براین از لیست ایمیل شما در موقعیت های ارسال ایمیل ناخواسته محافظت می کند. دو گزینه opt-in در نظر بگیرید، به طوری که به لیدهایتان اجازه دهید تأیید کنند پیام شما را دریافت کرده اند.

۳۷- فایل های GIF و ویدئویی

ویدئوها در حال حاضر یکی از ترندهای بازاریابی هستند، بنابراین سعی کنید در ایمیل های خود از آن ها استفاده کنید. این فایل ها می توانند ایمیل های شما را تعاملی کنند، توجه مشتریان شما را جلب کنند و با آن ها تعامل داشته باشند. به طور کلی بازاریابی ویدئویی یکی از مؤثرترین روش های بازاریابی در دنیای امروز است.

بر اساس گزارش Emarketer، ایمیل هایی که در آن ها از ویدئو استفاده شده است، ۵۵ درصد تعامل بیشتری دارند. اگر شما درمورد پشتیبانی ارائه دهندگان ایمیل هایتان از فایل های ویدئویی مطمئن نیستید و هنوز نمی دانید که چطور باید از ویدئوها به طور مناسب استفاده کنید، می توانید از فایل های GIF استفاده کنید. این فایل ها می توانند نتایج مفیدی در استراتژی ایمیل مارکتینگ شما داشته باشند.

۳۸- فایل های صوتی

فایل های صوتی هم درست مانند ویدئوها و GIFها باید به یک روش کاملا هوشمندانه استفاده شوند. خلاق باشید، آن را کوتاه و سرگرم کننده نگه دارید و کاری کنید که مشتریان شما لذت ببرند. کلیپ های صوتی یک راه عالی برای تشویق افراد به تعامل با پیام دارند. یکبار دیگر، اگر فکر می کنید که مشتری شما به خاطر عدم پشتیبانی توسط ارائه دهنده ایمیل، نمی تواند به فایل صوتی شما گوش دهد، لینک یک لندینگ پیج را به آن اضافه کنید و از آن ها دعوت کنید که وارد این لینک شوند و به این فایل صوتی گوش دهند. این روش برای پروموت یک برنامه رادیویی یا یک پادکست فوق العاده است.

۳۹- سازگاری Html و متن ساده

فراموش نکنید که یک متن ساده از HTML خودتان را راه اندازی کنید. درمورد اینکه ارائه دهنده ایمیل پیام را به خوبی نشان نمی دهد، نسخه متن ساده به شما تضمین می دهد که محتوای شما توسط مخاطبانتان دیده می شود. در حال حاضر بعضی از ایمیل ها این سرویس را به طور اتوماتیک ارائه می دهند اما بعضی نه. یادتان باشد که بدون متن ساده، احتمال اسپم شدن ایمیل شما بسیار بالاتر است.

۴۰- استفاده از ارقام آماری

چک لیست آموزش ایمیل مارکتینگاعداد نه تنها جذاب هستند بلکه مخاطبان شما را مجبور می کنند که به پیامتان فکر کنند. شما می توانید از اعداد آمار در عنوان ها استفاده کنید و توجه خوانندگان خود را از ابتدا جذب کنید. دنبال اطلاعات جذابی بگردید که به مخاطب شما مربوط هستند و از آ« ها بهره ببرید. این کار ممکن است باعث افزایش open rate شما شود.

اعداد می توانند به راه جذابی در ساختار محتوای ایمیل شما تبدیل شوند. برای مثال: «۵ نکته درباره نحوه …» می تواند یک موضوع فوق العاده باشد و مشتریان شما را درمورد ایمیل هایتان کنجکاو کند،  از این رو باعث افزایش open rate و CTR می شود.

۴۱- استفاده از autoresponderها

Autoresponder مجموعه ای از ایمیل هایی هستند که در زمان ها و بازه های زمانی از پیش تعیین شده ارسال می شوند. آن ها معمولاً روی یک عنوان فوکوس کرده اند که به چیزی مربوط هستند که راه انداز autoresponder است. راه انداز می تواند ثبت نام و مشترک شدن در ایمیل، پر کردن یک فرم، مطالعه یک پست بلاگ و چیزهایی از این قبیل باشد. Autoresponderها برای ساخت یک کانال ارتباطی بین شما و مشتریانتان عالی است و کمک می کند که ایجاد اعتماد کنید. مشتریان شما با استفاده از آن می دانند که شما فقط محتوای باکیفیت پیشنهاد می کنید. برای autoresponderها یک برنامه هوشمند طراحی کنید، روی ارائه اطلاعات مرتبط و انتقال اطلاعای درباره نحوه… تمرکز کنید.

راه اندازی autoresponderها با استفاده از اتوماسیون بازاریابی بسیار ساده تر می شود. ایمیل ها را بسازید، آن ها را به رویدادها و برنامه ریزی کمپین های خود متصل کنید. اتوامسیون ها به شما اجازه می دهند که جریان هایی را راه اندازی کنید که براساس رفتار کاربران، ایمیل هایی را ارسال و اکشن هایی را اجرا می کنند. با استفاده از آن، همه شما باید یک سفر شخصی سازی شده برای دنبال کنندگان خود ایجاد کنید.

۴۲- بررسی بازه های زمانی ارسال پیام

بررسی فواصل زمانی کمپین هایتان، برای موفقیت استراتژی شما اهمیت بسیار زیادی دارد. بررسی کنید که چه بازه زمانی برای مخاطبان شما بیشترین کارایی را دارد. ایمیل های هفتگی یا هر دو هفته یک بار؟

بازه زمانی کمپین ها ممکن است بسیار متنوع باشد اما منابع نشان می دهند که تعاملی ترین استراتژی ها معمولاً دو بار در هفته ایمیل ارسال می کنند. مطمئن شوید که هیچ وقت آن قدر بین ارسال ایمیل هایتان فاصله نیاندازید که مشتریانتان شما را فراموش کنند. با اینکه ممکن است آزاد دهنده باشد اما ایمیل ها اکثر مواقع ارسال می شوند.  یک تعادل کامل پیدا کنیدو از استراتژی خود بیشترین استفاده را داشته باشید.

۴۳- استفاده از کلیدواژه های سئو

آیا می دانید که باید از انواع کلمات کلیدی سئو موجود در استراتژی دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی محتوا در کمپین های ایمیل مارکتینگتان هم استفاده کنید؟ از موضوع ایمیل گرفته تا متن بدنه ایمیل، همه باید برای موتورهای جستجو بهینه شوند. این کار احتمالاً باعث افزایش open rate شما می شود.

برای مثال مشتریانی وجود دارند که دوست دارند پیام های مرتبطی را که در بلاگ یا دایرکتوری های شما وجود دارند، به اشتراک بگذارند. برای مثال اگر موضوع ایمیل شما حاوی کلمه ای است که سرچ بالایی توسط کاربران دارد، شانس باز کردن ایمیل های شما توسط کاربرانتان افزایش می یابد. به احتمال زیاد مشتریان شما به موضوع ایمیل علاقه مند هستند.

انتشار خبرنامه ایمیلی در وب سایتتان (که برخی از متخصصان ایمیل مارکتینگ هم پیشنهاد می کنند.) باعث می شود که مشتریان شما خیلی راحت محتوای قدیمی سایتتان را پیدا کنند و به این ترتیب می تواند باعث افزایش ترافیک وبسایت شما شود.

۴۴- ارسال دوباره ایمیل های باز نشده

ارسال دوباره ایمیل های باز نشده می تواند ایده بسیار خوبی باشد. ممکن است مشتریان شما در زمان ارسال ایمیل آنقدر پر مشغله باشند که نتوانند ایمیل های شما را باز کنند، بنابراین با تعویض عنوان ایمیل می توانید یک بار دیگر شانس خواندن ایمیل های خوانده نشده را به مشتریانتان بدهید.

برای مثال شما می توانید از کلماتی مانند «یادآوری» یا «آخرین شانس» برای جذابیت بیشتر آن استفاده کنید. حتی می توانید برای آزمایش یک رویکرد دیگر، کاملاً آن را تغییر دهید. می توانید زمان بندی کمپین های خود را تصحیح کنید. بررسی کنید که اولین بار کی ایمیل ارسال کرده اید و بر این اساس تنظیمات (جدید) را اعمال کنید. برای مثال اگر ایمیلی را دفعه اول صبح ارسال کرده اید و خوانده نشده است، یک بار دیگر همان ایمیل را شب ارسال کنید. استراتژی خوب دیگر برای جذاب کردن ایمیل، نو کردن محتوا، به روز رسانی یا اضافه کردن اطلاعات جدید است.

۴۵- استفاده از محتوای ایجاد شده توسط کاربران

چک لیست آموزش ایمیل مارکتینگمحتوای ایجادشده توسط کاربران (UGC) می تواند به سادگی استراتژی ایمیل مارکتینگ شما را تقویت کند چراکه درواقع تعامل مخاطبانتان را پروموت می کند. از مخاطبان خود دعوت کنید که محتوای متقاعد کننده بسازند،  سپس از آن ها در کمپین های ایمیل مارکتینگ خود استفاده کنید. برای این کار چند روش وجود دارد: ایجاد مسابقات، تقاضا برای انتشار عکس با محصولات، ویدئو یا متن های مربوط به گواهی نامه ها و… . شما می توانید ایمیل هایی را برای نمایش محتوا بسازید، آن را در اکانت های شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید و دنبال کنندگان (مشترکان) بیشتری جذب کنید.

۴۶- استفاده از داستان سرایی

داستان سرایی نه تنها یک روش ترند و پر طرفدار است بلکه روشی عالی برای ارتباط مؤثر با مشتریانتان هم هست. مردم دوست دارند داستان بشنوند. داستان سرایی می تواند تمایل مشتریان شما به بیشتر دانستن و حتی خرید محصولات یا خدمات شما را افزایش دهد. وقتی که داستان می سازید، سعی کنید روی آن دسته از مشکلات مشتریانتان فوکوس کنید که خدمات یا محصولات شما آن ها را حل می کنند. در ابتدا، میانه و انتهای داستان، همواره سعی کنید که یک داستان شخصی و منحصر به خودتان داشته باشید. فراموش نکنید که در انتهای داستان به مشتریانتان پیشنهاد یک اکشن خاص مانند دانلود یک محتوا یا یکی از محصولاتتان را بدهید.

۴۷- پاکسازی و به روز رسانی لیست ایمیل

برای گرفتن بهترین نتایج، لیست ایمیل خود را تمیز و به روز نگه دارید. اسال ایمیل به آدرس های ایمیلی که وجود ندارند یا مشتریانی که تعامل کمی با شما دارند ممکن است شما را شبیه به یک اسپمر (spammer) جلوه دهد. برای پاکسازی لیست ایمیلتان، از شر آدرس های ایمیل بد خلاص شوید، به این ترتیب bounce rate شما بر اعتبارتان تأثیری نخواهد داشت. به طور منظم مشترکان (دنبال کنندگان) غیرفعال را حذف کنید و احتمال اینکه توسط ISPها بلاک شوید را کاهش دهید.

۴۸- پیگیری و آنالیز نتایج

آیا ایمیل های شما باز شده اند؟ آیا مشتریانتان آن ها را خوانده اند؟ نرخ کانورژن شما چطور است؟ به عبارت دیگر، آیا پیگیر نتایج کمپین های خود هستید؟ اگر نتایج ایمیل ها و کمپین های ایمیلی خود را دنبال نمی کنید، هیچ وقت متوجه نخواهید شد که دقیقاً چه کاری انجام می دهید و چطور باید استراتژی اتوماسیون ایمیل مارکتینگ خود را بهبود دهید یا چطور لیدهای بیشتری را تبدیل کنید. با بررسی معیارهای ایمیل مارکتینگ خود، می توانید شاناس های مختلف برای تغییر و بهبود رویکرد خود را تشخیص دهید، بفهمید که چه پیام هایی تبدیل لید بیشتری داشته اند و … .

۴۹- پیگیری ترندهای صنعت

تأکید همیشگی ما این است که به روز باشید، به مشتریان خود نشان دهید که می دانید در بازار چه خبر است. ترندهای جدید را بررسی کنید و ببینید که کجای صنعت مطرح می شوند.

یک ترند جدید ممکن است پاسخ مسأله قدیمی باشد و شما همیشه می توانید از استراتژی های جدید، چیزهای تازه ای یاد بگیرید. استراتژی های جدید را امتحان کنید اما هرگز قدیمی ترها را رها نکنید. با یک دیدگاه جدید و به روزتر از بازار، می توانید به نتایج متفاوت و غیر منتظره ای دست پیدا کنید.

۵۰- استفاده از یک ابزار اتوماسیون بازاریابی

چک لیست آموزش ایمیل مارکتینگهمان طور که قبلاً در مقاله «۵ مزیت مهم استفاده از اتوماسیون ایمیل مارکتینگ» هم گفته بودیم، استفاده از یک پلتفرم اتوماسیون بازاریابی برای ساخت و ارسال کمپین های ایمیل مارکتینگ مزایای بسیار زیادی دارد. شما می توانید نتایج خود را به طور مؤثرتری پیگیری کنید، لیست های خود را بهتر و بیشتر بخش بندی کنید، ایمیل هایتان را با لحن های مختلفی شخصی سازی کنید، جریان های اتوماسیونی را راه بیاندازید که پیام ها را به صورت اتوماتیک ارسال می کند و … . فراموش نکنید که برای تحقق نیازهای شرکت خود، با دقت بهترین پلتفرم را انتخاب کنید.

اغلب این نکات ساده هستند و پیاده سازی راحتی هم دارند. با کمی تلاش و خلاقیت می توانید کمپین های ایمیل مارکتینگ عالی بسازید و نرخ باز شدن، ctr و کانورژن خود را افزایش دهید. از امتحان چیزهای جدید نترسید و همیشه پیگیر نتایج و تجربه های خود باشید.

ایمیل مارکتینگ نتایج فوق العاده ای برای کمپین ها خواهد داشت و اتوماسیون بازاریابی، فرصتی برای بهینه سازی آن است؛ چراکه ظرفیت های بیشتری را برای آنالیز در اختیار شما قرار می دهد و همچنین باعث افزایش تعامل شما با مشتریانتان می شود. ایمیل مارکتینگ اتوماتیک باعث می شود که مشتریان در هر سطحی که قرار دارند مشکلی نداشته باشند. امیدواریم مراحل ذکر شده در چک لیست فوق توانسته باشند راهنمای خوبی برای آموزش ایمیل مارکتینگ به شما باشند.

منبع: pipzs

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.