۳ مورد از مهم ترین مشکلات اینفلوئنسر مارکتینگ و راه حل آن ها

مشکلات اینفلوئنسر مارکتینگ

۳ مورد از مهم ترین مشکلات اینفلوئنسر مارکتینگ و راه حل آن ها

۳ مورد از مهم ترین مشکلات اینفلوئنسر مارکتینگ و راه حل آن ها 1350 500 مریم لاله

همان طور که استفاده از رسانه های اجتماعی در سال های اخیر گسترش پیدا کرده است، اینفلوئنسر مارکتینگ هم به طور مشابه در یک مسیر جداگانه قرار گرفته است و به شاخه ای مجزا از بازاریابی تبدیل شده است. برند های کوچک و بزرگ بسیاری از صنعت اینفلوئنسر مارکتینگ به عنوان یک راه مؤثر برای بازاریابی استفاده کرده‌اند. بنابراین اگر فعالان این صنعت هنوز با چالش ها و مشکلات آن درگیر نشده باشند، قطعاً دیر یا زود، مشکلات اینفلوئنسر مارکتینگ بر سر راه آن ها قرار خواهد گرفت.

در سال ۲۰۱۷، کسب و کارها تنها برای اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام ۲ میلیارد دلار هزینه کرده اند. انتظار می رود که این رقم در سال ۲۰۲۰ به ۵ برابر میزان فعلی خود افزایش پیدا کند و  به ۱۰ میلیارد دلار برسد. به طور واضح، امروزه اینفلوئنسر مارکتینگ یک صنعت بزرگ است و تنها نیاز آن این است که در آینده بیشتر رشد کند، به طوری که بودجه بیشتر از مسیر اصلی بازاریابی به استراتژی های اینفلوئنسر مارکتینگ انتقال پیدا کند.

مشکلات اینفلوئنسر مارکتینگ

برندها به این نتیجه رسیده اند که اینفلوئنسر مارکتینگ راه مؤثری است برای اینکه از طریق کاربران معتبر و مورد اعتماد رسانه های اجتماعی، به مخاطبان هدف خود در فضای آنلاین دست پیدا کنند. در عین حال با اینکه مزایای صنعت اینفلوئنسر مارکتینگ بسیار واضح است، مشکلات و چالش های بزرگی پیش روی فعالان این صنعت قرار دارد که ممکن است بر نتایج برنامه های اینفلوئنسر مارکتینگ اثرگذار باشد اما هنوز زیاد واضح نیستند.

بیایید نگاهی داشته باشیم به بزرگترین مشکلات اینفلوئنسر مارکتینگ که فعالان این صنعت امروزه با آن مواجه‌اند:

  • مشکل پیدا کردن یک اینفلوئنسر مناسب

مشکلات اینفلوئنسر مارکتینگ

امروزه اینفلوئنسر مارکتینگ دیگر پرداخت مبالغ هنگفت به سلبریتی هایی که بیشترین تعداد فالوئر اینستاگرام را دارند نیست، بلکه یک علم است. ممکن است بعضی از افراد هم آن را شکلی از هنر بدانند. در هر صورت، مهم نتیجه ای است که از این شاخه علمی یا هنری حاصل می شود. کمپین های اینفلوئنسر مارکتینگ تنها زمانی به نتایج خوبی دست خواهند یافت که برند صحیح در کنار مخاطب صحیح قرار بگیرد که این امر با انتخاب صحیح اینفلوئنسر امکان پذیر است.

رشد بسیار وسیع اینفلوئنسر مارکتینگ منجر به تحولات جدیدی در این صنعت شده است. مثلاً پیشنهاد همکاری از طرف آژانس های بازاریابی به اینفلوئنسرها. آژانس های بازاریابی فقط به تعداد انگشت شماری از اینفلوئنسرها پیشنهاد همکاری می دهند، به این معنا که آن ها بیشتر روی بالا بردن قیمت ها برای مشتریان خود تمرکز می کنند نه برای برندها. از طرف دیگر شبکه های اینفلوئنسر مارکتینگ هزاران نفر را برای همکاری به آن ها معرفی می کنند. در هر مقیاسی که بخواهید اینفلوئنسر مارکتینگ انجام دهید لازم است که بهترین گزینه را برای این کار انتخاب کنید که ممکن است به آن اندازه ای که فکر می کنید مقرون به صرفه نباشد و زمانی که گزینه های بسیار زیادی پیش روی شما باشند، چطور می توانید انتخاب صحیحی داشته باشید؟

اگر ابزار و اطلاعات صحیحی نداشته باشید، ممکن است کار پیدا کردن اینفلوئنسر برایتان بسیار گیج کننده باشد. شما باید روی دسته بندی اینفلوئنسرها تمرکز کنید؟ یا اینکه باید به دنبال هشتگ اینفلوئنسری باشید که بیش از دیگران استفاده شده است؟ همه این رویکردها منطقی به نظر می رسند اما ممکن است اثرگذاری مناسبی نداشته باشند.

اینفلوئنسرها معمولاً درباره موضوعات مختلفی پست منتشر می کنند. گاهی هم بیش از اندازه از هشتگ ها استفاده می کنند. از طرفی، اینفلوئنسر می تواند هر شغلی داشته باشد، مثلاً می تواند یک عکاس باشد، یک پدر باشد، یک فودی (فودی کسی است که عاشق انواع غذاها است.) باشد، معلم باشد، گردشگر باشد یا … . این شمایید که باید با انتخاب آژانس های اینفلوئنسر مارکتینگ مناسب، یا از طریق رویکرد صحیح و هوشمندانه خودتان یک گزینه مناسب را برای برند و کسب و کار خود انتخاب کنید.

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

  • نادیده گرفتن تعامل محتوا

از دیگر مشکلات اینفلوئنسر مارکتینگ می توان به نادیده گرفتن نرخ تعامل محتوا توسط برندها یا بازاریاب ها اشاره کرد. همان طور که این صنعت رشد می کند، بازاریاب ها باید هوشمندانه تر رفتار کنند و متوجه شوند که آن ها نمی توانند صرفاً به تعداد فالوئرهای اینفلوئنسرها تکیه کنند. کمپین های مبنی بر تعامل و ایمپرشن هنوز وضعیت خوبی دارند. اما چند درصد از افراد یا برندها در زمان انتخاب اینفلوئنسر برای یک برنامه، روی تعامل محتوا تمرکز می کند؟ احتمالاً زیاد نیستند.

چرا در انتخاب اینفلوئنسرها، تعامل محتوا اهمیت دارد؟

در نگاه اول، هر اینفلوئنسر می تواند میانگین نرخ تعامل فوق العاده ای داشته باشد اما اگر دقیق تر بررسی کنید، وقتی که آن ها درباره موضوعات خاصی پست منتشر می کنند، ممکن است این نرخ بهتر یا بدتر باشد. به این ترتیب شما می توانید تشخیص دهید که این موضوعات چقدر برای موفقیت یک کمپین کلیدی هستند.

 

می‌خوای محصولت رو آدم‌های محبوب تبلیغ کنن؟

ما برنامه‌های جذابی برای اینفلوئنسر مارکتینگ شما داریم

 

  • عدم وجود اطلاعات تجربی برای مقایسه

بر اساس آمار سایت Statista، تقریباً ۲ میلیارد کاربر اینترنت از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. پس اگر سعی کنید مخاطب مربوط به صنعت و کسب و کار خود را پیدا کنید،  حتماً پیدا می کنید. برای پیدا کردن مخاطب مناسب صنعت خود می توانید نام صنعت خود را با ما در میان بگذارید و ما افرادی را به شما معرفی می کنیم که بتوانید از طریق آن ها محتوای خود را به اشتراک بگذارید.

این که شرکتی از اینفلوئنسر مارکتینگ تجربه بدی دارد، به این معنا نیست که با اینفلوئنسر مارکتینگ تناسب نداشته باشد. مشکلی که ممکن است این شرکت ها با آن مواجه باشند این است که آن ها اینفلوئنسر اشتباهی را برای برند خود انتخاب کرده اند یا حتی بدتر، با یک آژانس اینفلوئنسر مارکتینگ مواجه هستند که شخص اشتباهی را به برند آن ها معرفی کرده است.

یکی از بزرگ ترین مشکلات کسب و کارهای مدرن این است که راهی وجود ندارد که آن ها بتوانند نحوه عملکرد کمپین های خود را با اینفلوئنسرهای مختلف ببینند. این که بتوانند تشخیص دهند یک رویکرد متفاوت می تواند عملکرد بهتری داشته باشد یا خیر، برای آن ها غیرممکن است.

علاوه بر این، حتی شبکه های اینفلوئنسری به سختی درباره کسب و کارهایی که اینفلوئنسرها با مجموعه خاصی از مشخصات آن ها بیشترین تناسب را دارند، حرف می زنند.

این عدم آنالیز اطلاعات اول شخص، مهم ترین چیزی است که در مورد وضعیت اینفلوئنسر مارکتینگ مطرح می شود. با این که اغلب بازاریاب ها دوست دارند وارد حوزه اینفلوئنسر مارکتینگ شوند، بازاریاب های بسیار کمی در انتخاب اینفلوئنسرها و نحوه استفاده از آن ها عملکرد صحیحی دارند.

به طور خلاصه، علی رقم شهرت و موفقیت اینفلوئنسر مارکتینگ، چیزهای زیادی برای یاد گرفتن وجود دارد. کسانی که رسم این بازی را یاد گرفته اند به احتمال زیاد، شاهد بازگشت سرمایه زیاد خود خواهند بود. در یک کلام می توانیم بگوییم که صنعت اینفلوئنسر مارکتینگ فرصت رشد بسیار زیادی دارد و می تواند در کشور ما نیز آینده بسیار خوبی داشته باشد، چه برای اینفلوئنسرها، چه برای بازاریاب ها و چه برای کسب و کارها. پس به کمک متخصصین بازاریابی فعال در این حوزه، می توانید به راحتی وارد این صنعت شوید و از نتیجه آن مطمئن باشید.

منبع: influencermarketinghub

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا
۲ دیدگاه
  • مقاله مفیدی در مورد اینفلوئنسر مارکتینگ بود. ممنونم

    • مریم لاله 2018-10-20 at 8:24 ق.ظ

      بسیار عالی، خوشحالیم که براتون مفید بوده.
      پیشنهاد می کنیم که مطالب دیگر در زمینه اینفلوئنسر مارکتینگ و شبکه های اجتماعی رو هم مطالعه کنید و با نظراتتون (چه مثبت و چه منفی) مارو خوشحال کنید. 🙂

Subscribe for free resources and news updates.