۲۰ مزیت بازاریابی محتوایی برای فروشگاه آنلاین

۲۰ مزیت بازاریابی محتوایی برای فروشگاه آنلاین

۲۰ مزیت بازاریابی محتوایی برای فروشگاه آنلاین 1440 760 مائده سادات طهائی‌نژاد

در حال حاضر می‌توان از بازاریابی محتوایی برای جذب مشتری و فروش بیشتر کمک گرفت. بازاریابی محتوا یکی از موثرترین، کاربردی ترین و مفیدترین استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال است که برند شما می‌تواند به مشتری دست پیدا کند و مخاطبان را جذب خود کند. ما در این مقاله ۲۰ مزیت اصلی بازاریابی محتوا را توضیح خواهیم داد که نشان می‌دهند که استفاده از بازاریابی محتوایی به چه میزان حائز اهمیت است و چگونه به جذب مشتری به شما کمک می‌کند.

 

  1. رشد نرخ تبدیل مشتری:

نرخ تبدیل مشتری به فرایندی گفته می‌شود که بازدید کننده سایت را به مشتری تبدیل کند. محاسبه آن به تقسیم تعداد بازدیدکنندگان به تعداد خریداران صورت می‌گیرد. برای مثال اگر شما ۱۰۰ بازدیدکننده داشته باشید و ۲۵ نفر از آنان از سایت شما خرید کنند، نرخ تبدیل شما (۱۰۰/۲۵) ۲۵ درصد است. مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد، سایت‌هایی که به تولید محتوا می‌پردازند، نرخ تبدیل تقریبا ۶ برابر بیشتر نسبت به دیگر سایت‌هایی دارند که به تولید محتوا توجهی ندارند.

  1. ترافیک بیشتر:

انتشار پستی در بلاگ سایتتان باعث ترافیک بیشتر برای شما می‌شود. اگر این محتوا از کیفیت بالایی برخودار باشد، باعث ترافیک بیشتری نیز خواهد شد و مشتریان بیشتری را به سوی خود جذب می‌کند. به گفته‌ی HubSpot  سایت‌هایی که ماهانه ۱۶ پست در بلاگ خود منتشر می‌کنند تقریبا ۳٫۵ برابر بیشتر از سایت‌هایی که ۴ و کمتر پست در بلاگ خود قرار می‌دهند، ترافیک دارند؛ اما باید به این نکته توجه داشت در صورتی که شما به موجب بیشتر تولید کردن، محتوای بی‌کیفیتی تولید کنید، نرخ پرش شما بالاتر می‌رود که به ضرر شما است. پس کیفیت را فدای کمیت نکنید.

 

  1. آگاهی از برند:

خیلی از افراد که به دنبال خرید محصولاتی وارد سایت می‌شوند؛ اما از برند آن سایت آگاهی ندارند. بازاریابی محتوا این فرصت را فراهم می‌کند تا در ضمن گردآوری و در اختیار قرار دادن اطلاعات و نیازهای مشتری  به آنان، برند خود را به شکلی واضح و کامل معرفی نمایید تا مشتریان ناآشنا به برند خود را به مشتریان وفادار تبدیل نمایید.

  1. آموزش مشتریان برای جلب اعتماد:

گاهی مشتریان نیازمند یکسری راه‌ حل برای مشکلاتشان هستند که برند شما می‌تواند آن مشکل را به خوبی حل کند یا آنان را راهنمایی کند. در این راستا شما می‌توانید با تولید محتوا، اعتماد این مشتریان را به خود جلب کنید و آنان را به سمت خود بیاورید. پس یکی از بهترین شیوه‌ها برای تولید محتوا، توجه به نیازمندی مشتری است.

  1. ایجاد ارتباط موثر:

برای داشتن مشتریان وفادار و تکرار خرید، شما نیازمند به برقراری ارتباط با آنان به شیوه‌ی درست هستید. تولید محتوا باعث ایجاد ارتباط می‎ گردد. برای مثال شما می‌توانید از محتواهای بلاگ خود برای ایمیل مارکتینگ سایت استفاده نمایید و با آنان برای آگاهی از به‌روزرسانی مطالب، خدمات و محصولاتتان ارتباط برقرار کنید.

  1. ایجاد اعتبار و اقتدار:

ایجاد پست‌های بلاگ با کیفیت که باعث ارزش برای مشتری می‌شود و مشکل او را حل می‌کند موجب ایجاد اعتبار برای شما می‌گردد. این امر آن‌ها را ترغیب می‌کند تا در مورد محصولات و خدماتی که می‌تواند در زندگی آن‌ها ارزش افزوده داشته باشند، به سراغ شما آمده و به توصیه و راهنمایی‌تان اعتماد کنند.

  1. نشان دادن خود به عنوان متخصص:

اگر محتوای شما در خصوص صنعت‌تان باشد و اطلاعات کاملی را در اختیار مشتری قراردهد، موجب اقتدار برای کسب‌وکارتان نیز می‌شود؛ زیرا مشتری اعتماد می‌کند که شما در صنعت خود، آگاهی کامل دارید و شما را  به دیگران نیز معرفی می‌کنند. با این نوع از مطالب و معرفی شدن از جانب مشتریان به دیگران به عنوان رهبر صنعت خود عنوان می‌شوید.

  1. انتخاب مشتری برای خرید در سفر خریدار:

هر مشتری برای خرید محصولی یک سیری را طی می‌کند. ابتدا شروع به سرچ کرده و سپس اطلاعات به دست آمده را با یکدیگر مقایسه می‌کند و پس از آن تصمیم نهایی را اتخاذ می‌کند. در این سفر با ایجاد مطالب مورد نیاز برای مشتری می‌توان در مقایسه با رقیبان پیروز میدان بود. در واقع با اطلاعات دقیقی که از طریق محتوا در اختیار مشتری قرار می‌دهید، در هنگام مقایسه برای تصمیم‌گیری، احتمال خرید از شما بالاتر می‌رود.

  1. مطالب بیشتر برابر است با بازدید بیشتر:

هر مقدار مطالب شما بیشتر باشد، مشکل بیشتری را رفع کرده که یعنی مشتری بیشتری را جذب می‌کنید؛ اما این مسئله بسیار حائز اهمیت است که مطالب منتشر شده دارای کیفیت و ارزش بسیاری بالایی باشند؛ چرا که مشتریان به طور میانگین تنها ۱۲ ثانیه برای تصمیم‌گیری قرار می‌دهند که در آن صفحه باقی بمانند یا صفحه را ترک کنند. به همین دلیل، باید توجه بسیاری برای تولید محتوا داشت.

  1. بهبود سئو سایت:

اغلب افراد برای خرید اینترنتی یا برطرف سازی مشکلشان به موتورهای جستجو همچون گوگل مراجعه می‌کنند. اگر میزان بازدید از سایت شما بالا باشد، شانس بیشتر برای نمایش سایت‌تان در صفحه‌ی اول موتورهای جستجو دارید. این موضوع بستگی به میزان کیفیت مطالب سایتتان دارد. هرچه مطالب باعث تعامل بیشتر با مشتری شود، فرد زمان بیشتری را برای ماندن در صفحه‌ی شما قرار می‌دهد که این به موتورجستجو نشان ‌می‌دهد که سایت‌تان از کیفیت بالایی برخودار است، پس شما را در دید بیشتری به مشتریان قرار می‌دهد.

 

۱۱‌. هزینه‌ی کمتر بازاریابی محتوایی نسبت به روش‌های سنتی:

با ‌آمیختگی اینترنت و زندگی روزمره، افراد نیازهای خود را در اینترنت جستجو می‌کنند. حضور در این فضا، با وجود هزینه‌ی کم فروش را بالا می‌برد. در گذشته با تولید تراکت و امثالهم، هزینه‌ی زیادی صرف می‌شد؛ اما امروزه مطالعات نشان می‌دهند که بازاریابی محتوا از طریق اینترنت ۶۲ درصد کم هزینه‌تر از شیوه‌ی سنتی است و افراد بیشتری را هم درگیر می‌کند.

  1. محتوا هدفمند باعث رسیدن به مشتریان خاص:

اگر مخاطب خاصی دارید یا صنعتتان مربوط به بخشی از بازار می‌شود و نیازمند جذب آن‌ها هستید، بهترین شیوه برای جذب‌شان ارائه محتوا مورد علاقه‌شان به آنها است. این شیوه بسیار تاثیرگذار و مورد استفاده صنایع خاص است.

  1. ایجاد پیوند در بلاگ برای فروش بیشتر:

طبق مطالعات صورت گرفته lyfemarketing  ۵۳ درصد از بازاریابان شرط رقابت کردن با رقبا را داشتن محتوای موثر می‌دانند. هر چه محتوای شما از کیفیت بیشتری برخودار باشد، افراد به سمت شما بیشتر کشیده می‌شوند و در نهایت در میان رقبا، شما موفق‌تر خواهید بود.

  1. رقابت پیروزمندانه:

طبق مطالعات صورت گرفته ۵۳ درصد از بازاریابان شرط رقابت کردن با رقبا را داشتن محتوای موثر می‌دانند. هر چه محتوای شما از کیفیت بیشتری برخودار باشد، افراد به سمت شما بیشتر کشیده می‌شوند و در نهایت در میان رقبا، شما موفق‌تر خواهید بود.

 

آیا به جمله «محتوا پادشاه است» ایمان آورده ای؟

اگر نه یه جای کارت ایراد داره، ما با بازاریابی محتوا فروشت رو چند برابر می‌کنیم

 

  1. بررسی محتوا از سوی مشتری قبل از خرید:

شما با داشتن بلاگ، پیش از ارتباط گرفتن مستقیم با مشتریان، در حال مکالمه هستید. طبق گزارش Demand Gen، ۴۷% از خریداران پیش از خرید از شما، محتوای سایتتان را بررسی می‌کند. این مسئله اهمیت داشتن بلاگ را بیش از پیش شفاف می‌کند.

  1. هزینه‌ی کمتر نسبت به استانداردهای OutBound مارکتینگ:

تولید محتوا یکی از کم‌هزینه‌ترین راه‌ها برای جذب مشتری است. ثابت شده است که کانتنت مارکتینگ ۶۰ درصد هزینه‌ی کمتری نسبت به شیوه‌های OutBound  مارکتینگ دارد و با این وجود، ترافیک بیشتری هم برای سایت شما به وجود می‌آورد. از این محتواها برای شبکه‌های اجتماعی نیز می‌توان مورد استفاده قرارگیرد و مخاطبان بیشتری را به سمت خود بکشاند.

  1. جذب مشتریان خاکستری:

بعضا شرکت‌ها افراد را تنها برای خرید به سمت خود می‌کشانند که در طولانی مدت نتیجه‌ی خوبی نخواهد داشت. از سوی دیگر فقط کسانی که قصد خرید دارند جذب آنان می‌شوند؛ اما داشتن محتوای باکیفیت باعث جذب مخاطبانی می‌شود که هنوز قصد خرید ندارند. این باعث ارزش زیادی برای مشتریان می‌شود؛ زیرا شما بدون آن که از آنان درخواستی مبنی بر خرید کنید، به نیاز آنان پاسخ داده‌اید و برای آنان خلق ارزش کرده‌اید. این ارزش سبب تصمیم‌گیری نهایی برای مشتری می‌گردد.

  1. قابلیت اشتراک‌گذاری از کانال‌های دیگر با بلاگ:

از مطالب‌تان می‌توانید برای اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی همانند: لینکدین، اینستاگرام و .. استفاده نمایید. این عمل باعث می‌شود در صورت جذاب بودن مطالب، افراد مطالب شما را با دیگران نیز به اشتراک بگذارند. این اشتراک‌گذاری باعث دیده شدن بیشتر شما می‌شود.

 

 

  1. بازاریابی محتوا مناسب برای هر صنعتی:

هر صنعتی می‌تواند از تولید محتوا برای نشان دادن صنعت و برند خود استفاده کند. قطعا در هر فعالیتی، اطلاعات بسیار زیادی برای ارائه دادن وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای جذب مخاطب و نشان دادن برند خود بهره برد.

  1. جذب مخاطبان در ۲۴ ساعت:

تولید محتوا باعث جذب مخاطبان به صورت ناغافل می‌شود. تولید محتوای سایت شما که در شبانه روز در اختیار مشتری قرار دارد  باعث می‌شود هر ساعتی از شبانه روز به صورت ناگهانی مشکل مشتری سرگردان برای خرید خود را حل کند و به خرید منتهی شود.

 

مطالب ارائه شده نشان می‌دهند که چرا اغلب شرکت‌ها و صنعت‌ها به دنبال هزینه کردن برای تولید محتوا هستند و زمان زیادی را برای استراتژی تولید محتوا قرار می‌دهند. اگر برای شروع کار در بازاریابی محتوایی نیاز به کمک هستید، می‌توانید با مشاوران لابراتور رسانه در تماس باشید.

 

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.