بازاریابی محتوایی و افزایش ترافیک سایت

بازاریابی محتوایی و افزایش ترافیک سایت

بازاریابی محتوایی و افزایش ترافیک سایت

بازاریابی محتوایی و افزایش ترافیک سایت 1350 500 مریم لاله

بازاریابی محتوایی خوب، افزایش ترافیک سایت و بهبود سئوی آن، فاکتورها و ملزومات مختلفی دارد که یکی از ضروری ترین آن ها، داشتن محتوای سئو شده، بهینه و مناسب است. حالا که چند سالی است محتوا و بازاریابی محتوایی دنیای اینترنت را اشغال کرده است، مسلماً تولید و توزیع محتوای مناسب اصلاً کار راحتی نیست. با این حال، اگر به دنبال بهبود سئوی سایت خود و جایگاه آن در نتایج موتورهای جستجو هستید، باید بدانید که چه نوع محتوایی بیشترین تأثیر را بر جایگاه شما خواهد داشت، از این رو ما در این مطلب شرح داده ایم که چه محتوایی بیشترین تأثیر را در افزایش ترافیک سایت شما دارد. این اطلاعات از نتایج یک نظر سنجی استخراج شده است که با موضوع «شما به چه محتوایی بیشتر توجه می کنید؟»، توسط مجله searchenginejournal صورت گرفته است.

 

بازاریابی محتوایی و افزایش ترافیک سایت

۱-محتوای متنی

محتوای متنی که در نظر سنجی ۴۰/۴ درصد جواب ها را به خود اختصاص داده است، مؤثرترین نوع محتوا در افزایش ترافیک سایت است.

۲-محتوای ویدئویی

بعد از آن، در رده دوم، محتوای ویدئویی قرار گرفته است که با ۳۴/۳ درصد از نتایج، در دسته بندی مؤثرترین نوع محتوا در افزایش ترافیک به سایت ها ، به عنوان دومین گروه شناخته شده است.

۳-محتوای بصری

محتوای بصری (تصویری) نقش بسیار مؤثری در افزایش ترافیک سایت دارد و در نتایج نظر سنجی ها، در میان ۲۵/۳ درصد از پاسخ کاربران دیده شده است. پس سومین رتبه در دسته بندی مؤثرترین نوع محتوا در افزایش ترافیک سایت را دارد.

۴-محتوای صوتی

در آخرین جایگاه، محتوای صوتی را داریم که تقریباً هیچ موفقیتی در جذب یا افزایش ترافیک سایت ها نداشته است و این موضوع با نتایج نظر سنجی ها هم مطابقت دارد. اما این به این معنا نیست که محتوای صوتی جایگاهی در بازاریابی محتوایی ندارد.

 

آیا به جمله «محتوا پادشاه است» ایمان آورده ای؟

اگر نه یه جای کارت ایراد داره، ما با بازاریابی محتوا فروشت رو چند برابر می‌کنیم

 

سئو و محتوا چه ارتباطی به یکدیگر دارند؟

با اینکه بین سئو و محتوا یک رابطه مستقیم وجود دارد اما صرفاً تولید محتوا با هر کیفیت و هر روشی در سئوی سایت تأثیر مثبت نخواهد داشت. برای داشتن یک استراتژی صحیح در بازاریابی محتوایی ، باید محتوایی تولید کنید که باکیفیت، مفید و کاربردی باشد و بتواند کاربران را به هدف خود برساند. کاربران هر مطلبی را با یک هدف خاص در گوگل جست و جو می کنند و دوست دارند با مشاهده هر محتوایی که به کلیدواژه جستجو شده آن ها ربط داده شده است، آن ها را به هدفی که دارند، برسانند.

مثلا گوگل می گوید:

«تولید محتوای مفید، کامل و متقاعد کننده، احتمالاً بیشتر از هر فاکتور دیگری در افزایش ترافیک سایت شما و حفظ اعتبار آن، مؤثر باشد.»

مهم نیست از چه نوع محتوایی استفاده می کنید، فقط یک محتوای سئو شده و با کیفیت تولید کنید که باعث جلب توجه کاربران به شما و موفقیت استراتژی شما در بازاریابی محتوایی شود. اگر یک محتوای مرتبط و تعاملی ایجاد کنید، توجه کاربران را در نتایج جست و جو، به خود جلب می کنید. برای تولید یک محتوای تعاملی باید نکات بسیاری را رعایت کنید که در ادامه می توانید ۶ مورد از مهم ترین این نکات را در فایل اینفوگرافیک زیر ببینید، ذخیره کنید و از آن برای تولید یک محتوای خوب در آینده و موفقیت در بازاریابی محتوایی استفاده کنید.

 

بازاریابی محتوایی و افزایش ترافیک سایت - آموزش اینفوگرافیک

 

در نهایت چند نکته که لازم است برای داشتن یک استراتژی صحیح در بازاریابی محتوایی و بهبود سئوی سایت خود از طریق محتوا همواره به یاد داشته باشید را با یکدیگر مرور می کنیم.

  1. انتخاب یک کلمه کلیدی اصلی و چند کلمه کلیدی دیگر برای هر مطلب
  2. انتخاب عنوان و زیرعنوان های مناسب
  3. انتخاب URL مناسب
  4. نوشتن یک Describtion (توصیف) مناسب برای هر مطلب
  5. اضافه کردن لینک های داخلی به هر مطلب
  6. استفاده از تصاویر مناسب با ویژگی ALT

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.